کد خبر : 4529

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۹ زمان : ۷:۰۰

زنان جنگجوی تاریخ چه کسانی بودند؟

در بسیاری از جنگهایی که تاریخ را در تحت شعاع قرار داده اند، زنان نیز کمر همت بسته و برای دفاع از سرزمینشان و یا اعتقادشان جنگیده اند. اکثر آنها برای جنگیدن به هیأت مردان در می‌آمده‌اند.   ملکه جنگجو بودیکا ملکه قبیله بریتانایی در قرن اول یکی از معدود رهبرانی بود که ارتش بزرگ […]

در بسیاری از جنگهایی که تاریخ را در تحت شعاع قرار داده اند، زنان نیز کمر همت بسته و برای دفاع از سرزمینشان و یا اعتقادشان جنگیده اند. اکثر آنها برای جنگیدن به هیأت مردان در می‌آمده‌اند.

 

ملکه جنگجو

بودیکا ملکه قبیله بریتانایی در قرن اول یکی از معدود رهبرانی بود که ارتش بزرگ و قدرتمند روم را شکست داد. وقتی ارتش روم در سال ۶۰ پس از میلاد مسیح به سرزمین ملکه بودیکا یورش بردند، بودیکا را شلاق زدند و دخترانش را مورد آزاد و اذیت قرار دادند. ملکه بودیکا برای گرفتن انتقامی سخت قبیله خود را گرد هم آورد و به مستعمره های رومیان حمله کرد. آنها هفتاد هزار سرباز رومی را کشتند. حاکم رومی بریتانیا بار دیگر ارتش سربازان بسیار تعلیم دیده و آماده کرد و جنگ خونین میان آنها و سربازان ملکه بودیکا در گرفت. گفته می شود که وقتی ملکه بودیکا ارتش خود را شکست خورده یافت، با خوردن سم خود را کشت تا اسیر رومیان نشود.

ارسال دیدگاه