کد خبر : 531763

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۲۱ زمان : ۱۲:۰۰

رکود یک چالش جدی برای کشور

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اسلامی اظهار داشت: رئیس جمهور محترم سال گذشته در مشهد با بانگ بلند اعلام کردند که به لطف خداوند رکود را پشت سر گذاشتیم. وی افزود: ایشان مطرح کردند که چون رشد اقتصادی‌‌ منفی بوده و اکنون به ۳ درصد رسیدیم پس رکود […]

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اسلامی اظهار داشت: رئیس جمهور محترم سال گذشته در مشهد با بانگ بلند اعلام کردند که به لطف خداوند رکود را پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: ایشان مطرح کردند که چون رشد اقتصادی‌‌ منفی بوده و اکنون به ۳ درصد رسیدیم پس رکود را پشت سر گذاشته‌ایم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر چند شاید در ظاهر این رشد اقتصادی را عنوان کنند که ۹ درصد بوده اما این مقدار عملاً‌ چیزی را نشان نمی‌دهد، تاکید کرد: این مقدار باید به نحوی در کشور نمودار باشد چرا که در برنامه پنجم پیش‌بینی کرده بودیم که رشد اقتصادی به ۸ درصد برسد و اینکه یک مرتبه در مدت ۲ سال نه تنها هیچ تحولی نبوده بلکه حتی در اکثر بخش‌های صنعتی شاهد رکود جدی بودیم و تعداد زیادی از بخش‌ها تعطیل شدند که بسیار تأسف‌آور است.

موسوی لارگانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اینکه گفته شده ما ۹ درصد رشد داشتیم خیلی برای ما ملموس نیست. بسیاری از صنعت‌‌گران می‌گویند ما در طول انقلاب یا قبل از آن این رکود را به هیچ عنوان شاهد نبودیم و گفته شده ۹ درصد رشد اقتصادی داشتیم کجاست؟

وی همچنین یادآور شد: اکنون در اکثر استان‌ها رکود، صنایع مادر و بزرگی چون ذوب‌آهن و مجتمع فولاد را فلج کرده است.

وی با اشاره به بسته‌‌های حمایتی خروج از رکود و وام‌های ۲۵ میلیون تومانی برای خرید خودرو، تأکید کرد: این بسته‌ها و وام‌ها یک قرص مُسکن بیشتر نیست و فقط مشکل یک بخش از صنعت را می‌تواند حل کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای بحث خروج از رکود بهترین راه این است که یک اشتغال پایدار ایجاد کنیم، عنوان کرد: وقتی مردم درآمد داشته باشند و بتوانند خرید کنند می‌توانند مشکل رکود که یک چالش بزرگ برای کشور شده را حل کنند.

منبع : افکارخبر
ارسال دیدگاه