کد خبر : 529654

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۱۵ زمان : ۱۲:۰۰

رژیم صهیونیستی فلسطینی‌ها را با گاز اشک آور می‌کشد

. وب سایت گلوبال ریسرچ در مقاله ای تحت عنوان کشتار فلسطینی ها با استفاده از تسلیحات شیمیایی بی خطر به قلم شیرین خلیل می نویسد: عصر روز پنجشنبه نیروهای اسرائیلی به اردوگاه پناهندگان آیدا در شهر بیت لحم واقع در جنوب کرانه باختری یورش بردند. اکرام حسینی یک جوان فلسطینی دراین باره به وب […]

3763849 692 رژیم صهیونیستی فلسطینی‌ها را با گاز اشک آور می‌کشد

.

وب سایت گلوبال ریسرچ در مقاله ای تحت عنوان کشتار فلسطینی ها با استفاده از تسلیحات شیمیایی بی خطر به قلم شیرین خلیل می نویسد: عصر روز پنجشنبه نیروهای اسرائیلی به اردوگاه پناهندگان آیدا در شهر بیت لحم واقع در جنوب کرانه باختری یورش بردند. اکرام حسینی یک جوان فلسطینی دراین باره به وب سایت “موندوویست” گفت: جیپ های متعلق به نظامیان اسرائیلی از ورودی های مختلف اردوگاه وارد شدند و به صورت بی هدف شروع به شلیک گاز اشک آور به اطراف کردند. خانواده ها با عجله پنجره ها را می بندند و با پارچه درزهای پنجره خانه که احتمالا گاز مضر می تواند از طریق آنها وارد خانه شود را کور می کنند. این کار به مانور خوبی برای خانوارها در کرانه غربی رود اردن تبدیل شده است.
این گزارش افزود: حسینی ادامه می دهد درحالی که اردوگاه آیدا همواره به یک اردوگاه سیاسی متهم بوده و معمولا نظامیان اسرائیلی بر روی معترضان در این اردوگاه تمرکز دارند، اما روز پنجشنبه نیروهای نظامی به نظر می رسید با نادیده گرفتن معترضان، با شلیک مقادیر زیادی از گازهای اشک آور به سراغ کل جامعه ساکن در اردوگاه رفتند، او به یاد می آورد که کل اردوگاه پر از گاز شده بود و می گوید: ما برای نجات کسانی که در خیابان های مختلف در محاصره دود ناشی از گاز اشک آور گیر کرده بودند، به افرد دارای ماسک ضد گاز نیاز داشتیم.
نگارنده این گزارش می افزاید: در حین این حمله با گاز اشک آور نظامیان اسرائیلی و پلیس مرز در حرکتی تعجب برانگیز پیامی را خطاب به ساکنان اردوگاه از طریق بلندگو قرائت می کنند که به این مظمون بود: ساکنان اردوگاه آوارگان آیدا، ما ارتش اشغالگر هستیم، اگر سنگ پرانی کنید ما با گاز به شما حمله می کنیم تا بمیرید؛ جوانان، کودکان، افراد مسن، همه شما می میرید؛ همه شما می میرید. ما هیچکدام از شما را زنده نخواهیم گذاشت. ما یکی از شما را دستگیر کرده ایم؛ او در حال حاضر نزد ماست. ما او را از خانه اش دستگیر کرده ایم و اگر سنگ پرانی را ادامه دهید او را خواهیم کشت. ما در برابر چشمان شما او را خواهیم کشت. به خانه خود بروید وگرنه ما با گاز شما را خواهیم کشت؛ خانواده شما، فرزندان شما و همه را می کشیم.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: هرچند رسانه های اسرائیلی، بعدا گزارش دادند که پلیس مرزی صادر کننده این پیام از خدمت تعلیق شد؛ اما مهم، پیام این فیلم بسیار تکان دهنده بود. چرا که حداقل به یک حقیقت مهم اشاره می کرد و آن اینکه گاز اشک آور کشنده است. درست روز بعد از این تهدید پزشکان به خبرگزاری فلسطینی معان گزارش دادند که یک کودک ۸ ماهه، بنام رمضان در اثر استنشاق گاز اشک آور در جریان درگیری در روستای بیت فجّر درست در جنوب بیت لحم جان سپرده است. کمی بیشتر از یک هفته قبل تر، یک فعال طرفدار صلح ۵۴ ساله مبتلا به بیماری قلبی نیز بر اثر خفگی ناشی از گاز اشک آور جان سپرده بود. پزشکان تائید کردند که مرگ وی بر اثر استنشاق گاز اشک آور بوده نه وضعیت بیماری قلبی او. 

یک سلاح شیمیاییِ غیر کشنده
در گزارش گلوبال ریسرچ آمده است: گاز اشک آور به عنوان ظاهرا یک سلاح شیمیایی غیر کشنده، به شدت از سوی نیروهای اسرائیلی در کرانه غربی تحت اشغال و مناطق دیگر در سرزمین فلسطین استفاده می شود. گاز اشک آور اصلا یک گاز نیست، بلکه از یک ماده شیمیایی جامد ساخته شده و در داخل یک محفظه قرار داده شده است. به محض پرتاب شدن گاز اشک آور، این ماده شیمیایی در هوا منتشر می شود. این گاز در سطوحی از جمله لباس ها باقی می ماند و بقایای آن بر روی لباس، در صورت تماس با پوست اثر خود را بر جای می گذارد. نکته دوم اینکه، خیلی بیشتر از چشم ها، پوست و منافض تنفسی آن به مواد شیمیایی حساس هستند.
نگارنده این گزارش می افزاید: کودکان هنگام زدن گاز اشک آور چشم خود را محکم می بندند و انتظار دارند که اثر گاز اشک آور از بین برود. اما آنها باید بدانند که نباید پوست صورت خود را لمس کنند. چرا که این کار آثار گاز اشک آور را بدتر می کند. زمانی که انسان در معرض گاز اشک آور قرار می گیرد، چشم اولین عضوی است که تحت تاثیر قرار می گیرد و در اثر گاز شروع به سوزش کرده و بینایی دشوارمی شود. لمس کردن چشم ها و یا آب زدن به محل آسیب دیده تنها باعث بدتر شدن آن می شود. اما اثر دوم بر سیستم تنفسی است، به این معنا که این گاز باعث می شود قربانی فشاری را در قفسه سینه خود احساس کند و تنفس برای او اگر غیر ممکن نشود، به شدت دشوار می گردد. گاز اشک آور همچنین هر قسمتی از پوست که حساس و یا مرطوب باشد از جمله صورت، گردن و داخل بازوها را تحت تاثیر خود قرار می دهد. قرار گرفتن در معرض گاز اشک آور شدید گاهی اوقات می تواند به سوختگی و یا تاول منجر شود و عرق و یا آب می تواند گاز اشک آور را چند ساعت پس از برخورد آن با پوست فعال کند. استفاده بیش از حد از گاز اشک آور غیر کشنده، به خصوص برای کودکان، افراد مسن و افراد دارای مشکلات تنفسی مانند آسم، می تواند کشنده باشد. 

فلسطینی ها دفاع می کنند 
در گزارش ریسرچ گلوبال آمده است: طبق کنوانسیون مربوط به سلاح های شیمیایی که در کنفرانس خلع سلاح ۱۹۹۲ ژنو به تصویب رسید، استفاده از گاز اشک آور در طول جنگ ممنوع است. بر اساس گزارش سازمان ملل متحد ۹۸ درصد از جمعیت جهان از جمله اسرائیل این کنوانسیون را امضا کرده اند. معلوم نیست مواد شیمیایی ناشی از گاز اشک آور اثرات طولانی مدت دارد. چرا که تاکنون مطالعات بسیار کمی بر روی این موضوع انجام شده است. صرف نظر از غیر قانونی بودن و عوارض ناشناخته گاز اشک آور، به دلیل استفاده مکرر و شدید آن به وسیله نظامیان اسرائیلی بر علیه مردم فلسطین به سختی می توان خانواده ای را در سرزمین های اشغالی فلسطین پیدا کرد که نداند که چگونه باید با علائم این گاز مقابله کند.
این گزارش افود: همه روزه در روستاها، شهرها و اردوگاه های پناهندگان در سراسر سرزمین های اشغالی فلسطین که در آن درگیری به یک امر روزانه تبدیل شده است، فلسطینی ها با این سلاح شیمیایی در حال مقابله هستند. فلسطینی ها از پیاز، عطر، سرکه و الکل برای مبارزه با علائم گاز اشک آور استفاده می کنند، هر چند کمتر کسی می داند تا چه اندازه این روش ها کمک کننده هستند.
در گزارش ریسرچ گلوبال آمده است: هنگامی که یک جوان به نظر می رسد به شدت تحت تاثیر گاز اشک آور قرار گرفته کس دیگری را می بینی که  به سرعت به کمک او می آید. این فرد که می تواند یک پزشک باشد به آرامی ضرباتی را بر قفسه سینه جوان وارد کرده و از او بارها و بارها می خواهد صحبت کند. شخص دیگری دیگر وارد می شود و با شکستن درب شیشه الکل صورت نوجوان را از مواد شیمیایی پاک می کند. در نهایت مرد جوان می تواند دوباره نفس بکشد. صورت او کاملا سرخ می شود و خسته بر روی زمین دراز می کشد تا زمانی که اثر این گاز به طور کامل از بین برود و این صحنه ای تکراری است که روزانه در سراسر سرزمین های اشغالی فلسطین اتفاق می افتد.
این گزارش افزود: یک جبپ ارتش اسرائیل دارای قابلیت پرتاب ۶۰ گاز اشک آور بدون بارگزاری مجدد است . آمار هلال احمر نشان می دهد که تنها در طول ماه اکتبر تعداد ۵۳۹۹ فلسطینی بعلت استنشاق گاز اشک آور به مراکز درمان مراجعه کرده اند؛ این رقم یعنی به طور متوسط روزانه ۱۷۴ نفر. علاوه بر صدمات ناشی از گاز، قوطی های گاز اشک خود گاهی اوقات به معترضان برخورد می کند و در اثر تیزی و گرمای فلز آن باعث زخمی شدن معترضان می شود. خود قوطی به تنهایی می تواند پوست را بشکافد شیشه پنجره ها را بشکند و درختان را به آتش بکشد و این چیزهایی است که مدت های مدیدی است به یک واقعیت روزانه در زندگی فلسطینی ها تبدیل شده است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال دیدگاه