کد خبر : 523496

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۴ زمان : ۷:۴۲

روند گسترش بیماری مرگ‌بار کند شد

مجله اینترنتی تازه های جهان : مقامات کشور هنگ کنگ می‌گویند که سرعت گسترش بیماری شبه آنفلوآنزا و کشنده سندرم بسیار شدید دستگاه تنفسی به حد ثابت رسیده است. سازمان بهداشت جهانی می‌گوید که اپیدمی این بیماری در استان گوانگ دانگ در جنوب چین تحت کنترل است. بنا به گزارش‌های سخن‌گوی تیم محققان این سازمان […]

مجله اینترنتی تازه های جهان : مقامات کشور هنگ کنگ می‌گویند که سرعت گسترش بیماری شبه آنفلوآنزا و کشنده سندرم بسیار شدید دستگاه تنفسی به حد ثابت رسیده است.

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید که اپیدمی این بیماری در استان گوانگ دانگ در جنوب چین تحت کنترل است.

بنا به گزارش‌های سخن‌گوی تیم محققان این سازمان که به چین سفر کرده‌اند، گفته است که آنها در حال تجزیه و تحلیل اطلاعات مشروح در مورد بیماران مبتلا به سندرم بسیار شدید دستگاه تنفسی در استان گوانگ دانگ هستند. قرار است آن‌ها چند روز دیگر در چین بمانند. از سوی دیگر پروازهای ورودی به هنگ‌کنگ به میزان ۱۰% کاهش داشته و بسیاری از رویدادها و کنفرانس‌های تجاری و مسابقات ورزشی همچنان لغو می‌شود. ولی به مناسبت برگزاری ۱ فستیوال سنتی در روز شنبه که در آن مزار درگذشتگان بازدید می‌شود، انتظار می‌رود صدها هزار نفر بین هنگ‌کنگ و هوانگ دانگ مسافرت کنند.

خبرنگاران می‌گویند که چنین جابجایی بزرگی بین ۲ منطقه آلوده به این ویروس ممکن است وضعیت منطقه را بدتر کند. تاکنون ۸۰ نفر در سرتاسر جهان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که بیش از نیمی از آنها در چین بودند. بیش از دوهزار نفر هم به این بیماری مبتلا هستند.

ارسال دیدگاه