کد خبر : 532392

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۳۰ زمان : ۱۶:۰۰

دیپورت غم انگیز ستارگان ایرانی از قطر !؟

بازیکنان ایرانی شاغل در قطر در شرایط خوبی بسر نمی برند ، از این رو باید شاهد بازگشت ستاره های فوتبالیست ایرانی از قطر باشیم .  اشکان دژاگه، ستاره تیم ملی فوتبال ایران که با ۶/۵ میلیون دلار گرانترین بازیکن ایرانی در این کشور محسوب می شود و دومین سال حضور خود در العربی قطر […]

بازیکنان ایرانی شاغل در قطر در شرایط خوبی بسر نمی برند ، از این رو باید شاهد بازگشت ستاره های فوتبالیست ایرانی از قطر باشیم . 

اشکان دژاگه، ستاره تیم ملی فوتبال ایران که با ۶/۵ میلیون دلار گرانترین بازیکن ایرانی در این کشور محسوب می شود و دومین سال حضور خود در العربی قطر را پشت سر می‌گذارد و معمولا در ترکیب اصلی این تیم قطری به بازی گرفته می‌شود و یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان است،  به نظر می رسد که سران این باشگاه قطری نمی‌خواهند قرارداد دژاگه را تمدید کنند! و او در فصل جابجایی زمستانی از این تیم جدا خواهد شد. 

احمد آل شافی، مدیر باشگاه العربی قطر از تغییرات گسترده در تیمش خبر داد و درباره چهار بازیکن خارجی این تیم گفت: وقتی من به عنوان مدیر باشگاه انتخاب شدم از زولا درباره بازیکنان خارجی العربی سوال کردم و او تاکید کرد که با حضور دوترا و پائولینیو موافق است. ما هیچ بازیکنی را به او تحمیل نکردیم…. 

ضمنا در حالی که رقابت‌های لیگ ستارگان قطر از شب گذشته  دور برگشت خود را استارت زد،  روزنامه  الوطن مدعی شد از بین بازیکنان ایرانی شاغل در قطر مسعود شجاعی و آندرانیک تیموریان قطعا از تیم‌های خود کنار گذاشته خواهند شد!

به نوشته الوطن مسعود شجاعی که پیراهن الغرافه را برتن دارد، بعد از تغییر و تحولاتی که روی نیمکت مربیگری این تیم رخ داد نتوانسته نظر مساعد سرمربی الغرافه را جلب کند به همین خاطر در صدر فهرست نفرات مازاد این باشگاه قرار گرفته است. ملی‌پوش ایرانی که برای دومین‌بار در سال‌های گذشته پیراهن الغرافه را برتن کرده بود، در نیم فصل اول آمار خوبی از خود برجای نگذاشت به همین خاطر نتوانست انتظارات مدیران باشگاه و همچنین سرمربی جدید را برآورده کند تا نامش در صدر فهرست اخراجی‌ها قرار بگیرد. 

جالب این که تیم المسیمیر در غیاب محمد نوری، بازیکن ایرانی‌اش که حتی در لیست بازیکنان ذخیره هم حضور نداشت، بازی هفته چهاردهم لیگ ستارگان در خانه السد را با نتیجه سنگین ۵ بریک واگذار کرد  
تا در رده آخرجدول ماندنی شود و نوری هم به جمع دیپورت شدگان بپیوندد . 

 nf00462520 2 دیپورت غم انگیز ستارگان ایرانی از قطر !؟

ظاهرا در این بین وضعیت مجتبی جباری( بازی‌ساز) و پژمان منتظری که در الاهلی توپ می زنند کمی رو براه تراست چون جباری قراردادش را تا دوسال دیگر تمدید کرده است ، البته منظری مصدوم است و پس از رفع مصدومیت در مورد وی تصمیم گیری می شود . 

یادش بخیر زمانی آنقدر لژیونر تواتمند در لیگ های معتبر اروپایی داشتیم که از داشتن آن همه لژیونر به خود می بالیدیم ، علی کریمی ، وحید هاشمیان و علی دایی در بایرن مونیخ توپ می زدند ، خداداد عزیزی در کلن درخشش داشت ، مهدوی کیا در هامبورگ ، کریم باقری در آرمینیا بیلفیلد ، میناوند در اشتروم گراتس ، رحمان رضایی و علی سامره در پروجای ایتالیا ، نکونام و شجاعی در اوساسونا و فریدون زندی و چند بازیکن طراز اول دیگر با درخشش در اروپا برای کشورمان افتخار آفرینی می کردند ولی اکنون باید شاهد دیپورت برترین بازیکنانمان از لیگ قطر باشیم!؟ 

پس از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل خیلی ها پیش بینی می کردند که با درخشش ملی پوشان دوباره دروازه های فوتبال اروپا برای ایرانی ها گشوده می شود ولی نتایج ضعیف ایران در جام جهانی موجب شد که این رویا تحقق نیابد ، همه انتظار حضور ملی پوشان کشورمان را در تیم های اروپایی داشتند، نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه شاهد کوچ شماری از لژیونرهای حاضر در اروپا به تیم های عربی حوزه خلیج فارس بودیم که به شدت موجب افت کیفیت فنی این بازیکنان شد. 

البته در میان لژیونرها بدون شک علیرضا جهانبخش موفق ترین لژیونر فصل گذشته ایران بود، بازیکن ۲۱ ساله تیم ملی فوتبال ایران که خیلی زود خود را به سطح اول فوتبال کشور معرفی کرد، فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۵ را در نایمخن هلند به بهترین نحو ممکن سپری کرده و با اختلافی فاحش نسبت به سایر بازیکنان، عنوان لژیونر سال فوتبال ایران را به خود اختصاص داد. جهانبخش با بازی های درخشانی که در این فصل برای تیمش انجام داد، سهم بسزایی در صعود نایمخن به لیگ دسته اول هلند داشت. این بازیکن جوان اهل جیرنده گیلان به واسطه بازی های خوبی که در این فصل برای نایمخن انجام داد به عنوان بهترین بازیکن لیگ دسته دو فوتبال هلند نیز انتخاب شد تا فصل رویایی خود را با این عنوان تکمیل کند. 

تیم آلکمار هفته پیش در لیگ هلند میهمان زوله بود و در این بازی که علیرضا جهانبخش ۹۰ دقیقه در ترکیبش حضور داشت و در دقیقه ۸۵ نیز کارت زرد گرفت، با نتیجه ۲ بر یک تن به شکست داد. آلکمار با قبول این شکست ۱۸ امتیازی ماند و به رده یازدهم جدول سقوط کرد تا فاصله‌اش از آژاکس صدرنشین به ۲۰ امتیاز افزایش پیدا کند. 

در ضمن در هفته پیش  پانیونیوس یونان در روزی که کریم انصاریفرد به عنوان بازیکن ثابت برای آنها به میدان رفته بود در نهایت با یک گل از حریف خود شکست خورد. 

به هر حال به نظر می رسد در حال حاضر باید به جرقه های آزمون با تیم روستوف، درخشش قوچان نژاد با چارلتون و نیمکت نشینی حقیقی و نمایش سعید عزت‌اللهی و جهانبخش دلخوش باشیم تا ببینیم در این فوتبال بدون برنامه ریزی ایران به کجا می رسیم . 

به هر روی امیدواریم دوباره با درخشش فوتبالیستهای کشورمان شاهد حضور آنها در لیگهای معتبر جهان باشیم . در حال حاضر جهانبخش و آزمون این پتانسیل را دارا می باشند و ظاهرا پیشنهادات خوبی هم دارند ، پس منتظر حضور آنان و سایرین در تیمهای معتبر می مانیم تا با درخشش آنان خاطرات زیبای دوران دایی، مهدوی کیا و امثالهم برایمان تداعی شود .

منبع : سایت جهان نیوز
ارسال دیدگاه