کد خبر : 532134

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۲۷ زمان : ۱۴:۱۴

دولت اوباما با وجود آزمایش موشکی ایران برای لغو تحریمها آماده می‌شود

روزنامه واشینگتن تایمز در تحلیلی به قلم گای تیلور مدعی شد: دولت اوباما خود را برای لغو تحریم های ایران احتمالا از اوایل ژانویه آماده می کند. این درحالیست که تهران با پرتاب راکت و دیگر فریبکاری ها روح توافق هسته ای را نادیده گرفته است.  در این گزارش آمده است: مقام ارشد وزارت امور […]

روزنامه واشینگتن تایمز در تحلیلی به قلم گای تیلور مدعی شد: دولت اوباما خود را برای لغو تحریم های ایران احتمالا از اوایل ژانویه آماده می کند. این درحالیست که تهران با پرتاب راکت و دیگر فریبکاری ها روح توافق هسته ای را نادیده گرفته است. 

در این گزارش آمده است: مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا که بر توافق هسته ای ایران نظارت دارد، تاکید کرده است، درحالی که آزمایش موشکی ماه اکتبر و آزمایشی که گفته می شود ماه گذشته انجام شده است، نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل محسوب می شوند، اما از لحاظ فنی ناقض توافقنامه هسته ای که در ماه ژوئیه بین ایران و قدرت های جهانی به امضا رسید، نیستند. “استیون دی مال” این سخنان را روز پنجشنبه در کمیته روابط خارجی سنا و پس از آن که جان کری – وزیر امور خارجه آمریکا — در نامه ای خطاب به این کمیته تاکید کرد ایران به طور شفاف و قابل راستی آزمایی تعهدات خود را به انجام رسانده و تعلیق تحریم ها کار صحیحی است، برزبان آورد. وزیر امور خارجه آمریکا این نامه را روز چهارشنبه برای کمیته روابط خارجی سنا ارسال کرد و این درحالی بود که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران ابراز امیدواری می کرد لغو تحریم ها در ژانویه آغاز خواهد شد. 

نویسنده این گزارش در ادامه مدعی شد، البته مشخص نیست دولت اوباما در پشت صحنه تا چه حد تلاش می کند با این روند به نیروهای سیاسی میانه روی ایران کمک کند تا تندروهای ضد توافق را درحالیکه رای دهندگان پای صندوق های رای می روند، شکست دهند. تعجیل ناگهانی برای لغو تحریم ها پیش از آنچه پیش بینی می شد، باعث خشم سناتورهای دو حزب اصلی کنگره شده است. پیش از این انتظار می رفت تحریم های ایران در ماه مارس یا احتمالا دیرتر لغو شوند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال دیدگاه