کد خبر : 524978

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۳۰ زمان : ۲۰:۰۰

دلیل درخشیدن چشم‌های گربه چیست؟

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا چشم‌های گربه در تاریکی می‌درخشد. من برای شما می‌گویم. چشم‌های گربه در روز شبیه پنجره مدوری است که ۲ پرده در طرفین آن‌ها کشیده و تقریباً بسته شده باشند. گربه می‌تواند از میان این شکاف تنگ که نور از آنجا به چشم‌هایش داخل می‌شود، […]

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا چشم‌های گربه در تاریکی می‌درخشد. من برای شما می‌گویم.

چشم‌های گربه در روز شبیه پنجره مدوری است که ۲ پرده در طرفین آن‌ها کشیده و تقریباً بسته شده باشند. گربه می‌تواند از میان این شکاف تنگ که نور از آنجا به چشم‌هایش داخل می‌شود، به خوبی ببیند.

اما شب‌ها این شکاف وسیع‌تر می‌شود. به طوری که انگار درد را باز کرده باشند. در این زمان گربه از میان ۲ پنجره وسیع می‌تواند همه چیز را ببیند حتی اگر نور ضعیف باشد؛ زیرا انتهای چشمان گربه دارای شیارهای درخشان است و مثل این است که هزاران آینه در اینجا کار گذاشته باشند. اگر چشم‌های گربه امور بسیار ضعیفی هم برخورد کند. هر ۱ از این آینه‌ها، آن نور ضعیف را گرفته و تقویت می‌کند.

وقتی شب‌ها چشم‌های گربه را در تاریکی جاده مقابل نور اتومبیل خود درخشان می‌بینید، به این دلیل است که آینه‌های موجود در انتهای چشم‌های او، نور چراغ‌های اتومبیل شما را منعکس می‌کند.

اگر شما را به یک گربه در اتاق کاملاً تاریکی که حتی روشنایی ضعیفی هم در آنجا نباشد قرار دهند، چشم‌های گربه هم مثل چشمان شما جایی را نمی‌تواند ببیند و همچنین چشم‌های او دیگر نخواهد درخشید. زیرا نوری وجود ندارد که در آینه چشم‌های گربه منعکس شود، ولی چشم‌های او به قدری نافذ است که در اندک روشنایی هم قادر است طعمه خود را شکار کند.

ارسال دیدگاه