کد خبر : 530675

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۰۵ زمان : ۱۰:۰۰

دستیار پوتین: تحویل اس‌ــ۳۰۰ نوسازی‌شده به ایران

دستیار رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که تحویل سامانه نوسازی‌شده دفاع موشکی اس‌ــ۳۰۰ به ایران امسال آغاز می‌شود. “ولادمیر کوژین” دستیار رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه تأیید کرد مسکو امسال تحویل سامانه‌های نوسازی شده دفاعی اس۳۰۰ را به تهران آغاز خواهد کرد. خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از ولادیمیر کوژین  اعلام کرد: «توافق امضا شده است. […]

دستیار رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که تحویل سامانه نوسازی‌شده دفاع موشکی اس‌ــ۳۰۰ به ایران امسال آغاز می‌شود.

“ولادمیر کوژین” دستیار رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه تأیید کرد مسکو امسال تحویل سامانه‌های نوسازی شده دفاعی اس۳۰۰ را به تهران آغاز خواهد کرد.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از ولادیمیر کوژین  اعلام کرد: «توافق امضا شده است. امیدوارم قسمت‌هایی از این سامانه امسال در اختیار ایران قرار گیرد و بخشی نیز سال آینده تحویل داده شود».

مسکو و تهران سال ۲۰۰۷ یک قرارداد ۸۰۰ میلیون دلاری برای واگذاری پنج سامانه اس۳۰۰ به ایران امضا کردند.

در سپتامبر سال ۲۰۱۰ دیمیتری مدودف رئیس جمهور وقت روسیه با استناد به یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که عرضه سلاح‌های متعارف را به ایران ممنوع می‌کرد، این قرارداد را فسخ کرد.

ایران در واکنش به این اقدام از روسیه به دیوان داوری بین المللی در ژنو شکایت کرد و خواستار دریافت چهار میلیارد دلار غرامت شد.

در پی حصول توافق هسته‌ای میان ایران و شش کشور قدرتمند جهان از جمله روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اوایل آوریل امسال فرمانی صادر کرد که بر اساس آن ممنوعیت فروش سامانه موشکی ضدهوایی اس۳۰۰ به ایران لغو می‌شود.

ارسال دیدگاه