خواندنی و دانستنی
اخبار امروز
- امام خامنهای اول فروردین ماه در حرم امام رضا (ع) سخنرانی میکنند
- ۵ تا ۲۰ سال حبس و شلاق در ملاعام در انتظار محتکران اقلام بهداشتی
- هشدار پوتین درباره اقدام نظامی از سوی آمریکا علیه ایران
- پیشروی ۹ کیلومتری ارتش سوریه در شرق حمص
- اوباما رئیس جمهور آمریکا شیعه است
- قتل عام غیرنظامیان سوری توسط جنگندههای روسیه
- تایید صلاحیت اصلاحطلبان و مستقلین ۸ برابر اصولگرایان
- اعتراف بی سابقه عربستان درباره ایران
- قیمت نفت به زیر ۳۰ دلار سقوط کرد
- رنجنامه حسین فدایی منتشر شد : آقای هاشمی! توبه کنید.
- وقوع انفجار در غرب قاهره
- مدیر برنامههای موشکی اسرائیل اخراج شد
- هند به دنبال خرید ۳۶ جنگنده رافائل از فرانسه
- کابل و اسلامآباد برای اقدام علیه گروههای مسلح توافق کردند
- صدور حکم متهمان پرونده بیمارستان خمینی شهر
- آقایی که میگوید کشور باید توسط شورای رهبری اداره شود چه مشکلی با رهبر دارد؟
- تلویزیون بیش از ۳۰هزار دقیقه برنامه انتخاباتی پخش میکند
- وقتی سفیر انگلیس شیرینی میلاد رسول الله(ص) تقسیم میکند!
- افزایش ۲۰ تا ۳۰ نفری مرگ و میر در روزهای آلوده تهران
- پارتی بازی وزارت کشور برای فرزندان آقای هاشمی
- اسیر داعشی ارتباط ترکیه با داعش را فاش کرد
- طرحهای کنگره آمریکا اجرای برجام را هر روز بیشتر تهدید میکند
- توصیه آمریکا به مقامات سعودی درباره ایران
- تحریمهای سنگین کنگره آمریکا علیه سپاه پاسداران
- پرچمدار جدید HTC را ببینید
- اندیشکده واشنگتن: برخلاف وعده روحانی، کاهش تحریمها تأثیر زیادی بر اقتصاد ایران ندارد
- هلاکت علوش تروریست های سوریه را زمین گیر کرد
- ۱۰ چهره مهم غایب در انتخابات مجلس
- کاملترین آمار وحشیگری سعودیها در یمن
- استان هایی که بیشترین و کمترین آمار ازدواج و طلاق را دارند
- کشف جسد یخ زده جوان ایرانی در مرز ترکیه
- آمار تاسف بار مصرف دخانیات در نسل جوان
- دستخط رهبرانقلاب درباره مشایی
- ماجرای نصب پرچم داعش در کرمانشاه چه بود؟
- اظهارات تکاندهنده زن نجات یافته از دست داعش
- نامه مهم دفتر تحکیم وحدت به آیتالله جنتی درباره هاشمی
- ابوبکر البغدادی: با همه جهان میجنگیم
- مایحتاج اولیه زندگی رهبر انقلاب توسط چه کسی تهیه میشود؟
- شعری که از مادر رهبر انقلاب به یادگار ماند
- یک سال فروش اشتباهی چای کوکائین
- داعشیهای بحرین: به دنبال انفجار مسجد شیعیان بودیم
- دلیل سرعت زیاد دولت ایران برای اجرای برجام، انتخابات آتی است
- استعفای دستهجمعی اعضای تحریریه یک روزنامه اصلاحطلب
- شکایت از شبکههای ماهوارهای برای سرقت فیلمهای ایرانی
- مدارس تهران فردا تعطیل نیست/ لغو مسابقات فوتبال
- سرگرمی جالب بن سلمان؛ شرطبندی میلیونی در بازی آمریکایی
- واکنش فاطمه هاشمی به احتمال رد صلاحیتش: خوشحال میشوم!
- عفت مرعشی: یک بار رد صلاحیت شدیم، دیگر برای چه نگران باشیم!
- رویانیان : حزب احمدینژادیها را قبول ندارم
- توضیحات کمالی درباره ادامه خدمت سربازی فوتبالیستها
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۵ زمان : ۴:۳۲
دستاورد مهم در جستجوی هواپیمای گمشده مالزی
محل احتمالی سقوط هواپیمای مالزیایی پرواز MH-370 به نواری باریک محدود شده؛ اما مشکل اینجاست که همین نوار باریک هم منطقه بسیار وسیعی را در اقیانوس در بر میگیرد. مجید جویا: در بامداد ۸ مارس ۲۰۱۴ / ۱۷ اسفند ۱۳۹۲، هواپیمای پرواز ۳۷۰ هواپیمایی مالزی از مقصد کوالالامپور در مسیر پرواز خود به پکن، جایی […]
محل احتمالی سقوط هواپیمای مالزیایی پرواز MH-370 به نواری باریک محدود شده؛ اما مشکل اینجاست که همین نوار باریک هم منطقه بسیار وسیعی را در اقیانوس در بر میگیرد.
مجید جویا: در بامداد ۸ مارس ۲۰۱۴ / ۱۷ اسفند ۱۳۹۲، هواپیمای پرواز ۳۷۰ هواپیمایی مالزی از مقصد کوالالامپور در مسیر پرواز خود به پکن، جایی بر فراز اقیانوس گم شد. بهرغم جلبتوجه گسترده جامعه جهانی و عملیات وسیع جستجو، هواپیما تاکنون پیدا نشده است. به تازگی هیئت ایمنی حملونقل استرالیا گزارشی را منتشر کرد که در آن، منطقهای از اقیانوس که احتمالاً هواپیما در آن سقوط کرده، به نوار باریکی محدود شده است. کماکان اقیانوس آنقدر وسیع و عمیق است که یک هواپیما را به سادگی در خود پنهان کند، اما امید زیادی میرود که بقایای پرواز MH-370 در این نوار ۶۵۰ کیلومتری از بستر اقیانوس آرمیده باشد.
به گزارش پاپ ساینس، آنچه معمای این هواپیما را پیچیدهتر کرده، نبود اطلاعاتی است که معمولاً از سانحه به دست میآید. برای مثال پس از سقوط هواپیمای دیگر هواپیمایی مالزی، یعنی پرواز MH-17 در اوکراین، جستجوگران توانستند با استفاده از دستگاههای مقاوم در برابر سقوط ذخیره اطلاعات هواپیما، حادثه را بررسی کرده و به اطلاعات موردنیاز در مورد پرواز دست یابند. این دستگاهها را معمولاً جعبه سیاه مینامند، هرچند رنگ آنها نارنجی است تا پیدا کردنشان سادهتر باشد؛ اما از شوربختی جستجوگران پرواز MH-370، دریا در پنهان کردن اطلاعات، توانایی بسیار بیشتری به نسبت خشکی دارد. طراحیهای آینده هواپیماها، یافتن این جعبهها را در دریاها سادهتر خواهند کرد، اما آمادگی آینده ما، توان حل مشکل امروز و یافتن هواپیمایی را که شش ماه پیش گمشده، ندارد.
جستجوگران بهجای بررسی دادهها و تکهپارههای یافت شده از پرواز برای کشف دلیل حادثه، به سیگنالهای متعددی که از هواپیما و به هواپیما ارسال شده بود پرداختند و سعی کردند از این طریق محل آن را پیدا کنند. ارتباطات رادیویی، اسکنهای راداری و تماسهای تلفنی انجامشده از اتاقک خلبان (کاکپیت) و تماسهای بیپاسخ از مرکز کنترل زمینی، همگی تصویر بزرگتری را شکل دادهاند. بهرغم اینکه ارتباط با خلبانها از همان اوایل پرواز قطع شد، مخابره خودکار دادهها از هواپیما تا چند ساعت بعد ادامه یافت. آخرین تماس موفق بین هواپیما و مرکز کنترل ترافیک در ساعت ۸:۱۹ بهوقت مالزی انجام شد و کنترل زمینی هم تلاشی ناموفق برای ارتباط با هواپیما در ساعت ۹:۱۵ صبح داشت.
جستجوگران با این اطلاعات، سناریوهای مختلفی را برای الگوهای هدایت در حالت خلبان خودکار (اتو پایلوت)، خطای انسانی و همچنین سرعت و ارتفاع احتمالی پیش از سقوط اجرا کردند. نویسندگان گزارش با این فرض که هواپیما پس از عبور از تنگه مالاکا به سمت جنوب و بهسوی اقیانوس هند تغییر مسیر داده، باریکهای به طول ۳۵۰ مایل دریایی (تقریباً ۶۵۰ کیلومتر مستقیم) از اقیانوس را که در آن بیشترین احتمال سقوط هواپیمای MH-370 میرود، تعیین کردهاند. بهاینترتیب، دور بعدی کاوش اقیانوس در جستجوی هواپیما در این باریکه انجام خواهد شد.
.
منبع : خبرآنلاین > http://khabaronline.ir