کد خبر : 526177

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۱۹ زمان : ۶:۰۰

دانستنی‌هایی درباره مردم کشور تایوان

در کشور تایوان روابط دوستانه افراد بر اساس موفقیت در امر تجارت بنیان نهاده شده است. تایوان به سیستم سرمایه‌داری و دولت منتخب خود افتخار می‌کند. زیرا که شرایط مذکور دورنمایی مثبت و روبه‌جلو و پیشرفت بین‌المللی را برای آنها فراهم ساخته است. در این کشور نیز عقاید کنفوسیوسی و آداب مربوطه همانند کشورهای آسیای […]

در کشور تایوان روابط دوستانه افراد بر اساس موفقیت در امر تجارت بنیان نهاده شده است. تایوان به سیستم سرمایه‌داری و دولت منتخب خود افتخار می‌کند. زیرا که شرایط مذکور دورنمایی مثبت و روبه‌جلو و پیشرفت بین‌المللی را برای آنها فراهم ساخته است. در این کشور نیز عقاید کنفوسیوسی و آداب مربوطه همانند کشورهای آسیای شرقی حائز اهمیت فراوانی است. ماندارین زبان رسمی مردم کشور تایوان است و این در حالی است که زبان تایوانی نیز به صورت گسترده‌ای مورد استفاده می‌باشد. علاوه بر آن اغلب تجار جوان زبان انگلیسی را به خوبی می‌دانند. اما استفاده از مترجم جهت انجام کارها به صلاح بوده و بهتر است که کارت بازرگانی و مدارک مورد استفاده به زبان انگلیسی یا چینی باشد.

ارائه کارت بازرگانی به طرف مورد معامله دارای تشریفات خاص خود است. به طور مثال، ارائه کارت بازرگانی و گرفتن کارت طرف مقابل به صورت محترمانه و با دو دست انجام گرفته و مطالعه آن بسیار با دقت، دوستانه، و صمیمی انجام می‌شود. به کارگیری عناوینی نظیر آقا، خانم، دوشیزه یا سمت و عنوان کاری در کارت‌های مذکور موردی کاربردی است و معمولاً ارائه ۱ هدیه کوچک که بتواند معرف کشور شما باشد، در اولین نشست تجاری، امری است متداول که نشانگر حسن نیت و دوستی قابل قبولی از طرف شما است.

در کشور تایوان ارتباطات شخصی بر اساس همکاری تجاری شکل می‌گیرد و این لحظات زمان مناسب و ارزشمند برای گسترش روابط دوستانه و تماس‌های شخصی است. یکی دیگر از راه‌های توسعه ارتباطات به هنگام میهمانی‌ها و پذیرایی های تجاری است.

تایوان دانستنی‌هایی درباره مردم کشور تایوان

مردم تایوان به خاطر خوش برخورد بودن، مهمان‌نوازی، و دست و دل‌بازی در مهمانی‌های شبانه زبانزد هستند. علاوه بر آن بازی گلف یک مساله عمومی برای اجتماعات تجاری است و معامله کننده‌ها اغلب در زمین گلف گرد هم می‌آیند.

به هنگام انجام معامله روش خاص و سلسله‌مراتب مشخص در کار وجود دارد. روند مذاکرات از سوی ۱ فرد سطح بالا که به صورت داوری عمل می‌نماید، هدایت می‌شود.

تایوانی‌ها به طور طبیعی افرادی مؤدب بوده و ترجیح می‌دهند به جای ارائه جواب رد به پرسش‌ها، پاسخی غیر مستقیم به آنها بدهند. در عین حال ممکن است مذاکرات بسیار طولانی مدت باشد. و لازم است شما آمادگی پاسخ‌گویی به سؤالات بسیار ریز و جزیی را در خصوص برنامه‌ها و اهداف تجاری خود داشته باشید. بدین‌ترتیب احتمال زیادی وجود دارد که روابط تجاری شما صورت خوشی یافته و به خوبی پیشرفت نماید.

مردم تایوان توافق‌های لفظی و قول و قرارهای شفاهی را بر قراردادهای کتبی ترجیح می‌دهند.

اعتماد اولین و بهترین پیش نیاز برای طرفین تجاری است. اگر قراردادی طراحی شد و در مورد آن صحبت به عمل آمد، نیاز به عقد قرارداد بسیار جزیی به صورت کتبی نیست. در واقع اگر ۱ بار معامله‌ای انجام گیرد، انتظار می‌رود که طرف این برای موفقیت یکدیگر با هم متحد شوند.

ارسال دیدگاه