کد خبر : 531172

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۱۲ زمان : ۱۸:۰۰

حضور پرشور جوانان در پیاده‌روی اربعین پایتخت/ تهران گریست

مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در تهران با حضور قابل توجه عزاداران از جمله جوانان تهرانی، جلوه متفاوتی از ارادت به خاندان اهل بیت(ع) را به تصویر کشید. سنت راهپیمایی روز اربعین حسینی در شهر تهران که در چند سال گذشته از میدان امام حسین(ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار می‌شده است، صبح امروز […]

مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در تهران با حضور قابل توجه عزاداران از جمله جوانان تهرانی، جلوه متفاوتی از ارادت به خاندان اهل بیت(ع) را به تصویر کشید.

سنت راهپیمایی روز اربعین حسینی در شهر تهران که در چند سال گذشته از میدان امام حسین(ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار می‌شده است، صبح امروز در تهران و با حضور جمع کثیری از عزاداران حسین برپا شد.

تهران با وجود اینکه از شب گذشته آب و هوای بارانی را تجربه می‌کند اما از ساعت هفت صبح امروز شاهد حضور پرشور عزاداران حسینی بود که با حضور در میدان امام حسین(ع) تهران و قرائت ادعیه مرتبط با روز اربعین خود را مهیای این راهپیمایی می‌کردند.

.

1928372 حضور پرشور جوانان در پیاده‌روی اربعین پایتخت/ تهران گریست

عزاداران تهرانی در خیابان‌های مسیر و در طول برپایی این راهپیمایی دسته دسته به جمعیت عزادار راهپیمایی افزوده می‌شدند تا جایی که در منطقه پایانی مراسم و در حوالی شهر ری، جمعیت عزادارا چند ده هزار نفری برای برپایی نماز و اقامه عزا گرد هم جمع شده بودند.

.

1928396 حضور پرشور جوانان در پیاده‌روی اربعین پایتخت/ تهران گریست

با وجود اینکه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و نیز ستاد شهرداری تهران در مناطق ۷، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶ و ۲۰ با برنامه ریزی و ایجاد موکب‌هایی در مسیر به پذیرایی از زائران مشغول بودند، گروه‌های مردمی بسیاری نیز در طول مسیر و با امکانات ساده و در دسترس خود به استقبال زائران رفته و از آنها پذیرایی می‌کردند.

.

1928366 حضور پرشور جوانان در پیاده‌روی اربعین پایتخت/ تهران گریست

 دیدن صحنه‌هایی از مردم تهران که با وجود باران، تدارک خود برای تهیه نذری روز اربعین را به عزاداران تهرانی ارائه می‌کردند صحنه‌های بدیعی از این همایش بزرگ مذهبی در تهران به یادگار گذاشت.

.

1928374 حضور پرشور جوانان در پیاده‌روی اربعین پایتخت/ تهران گریست

یکی دیگر از جلوه‌های این مراسم در تهران، حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان بود که شور عجیبی به این مراسم می‌داد. برخی خانواده ها با وجود همراه داشتن بیمارانی که به روی صندلی چرخدار نشسته بوده و توسط عضو دیگری از این خانواده در مسیر پیاده روی قرار گرفته بودند و برخی فرزندان شیرخواره خود را با وجود سرما و باران به این راهپیمایی آورده بودند.

.

1928277 حضور پرشور جوانان در پیاده‌روی اربعین پایتخت/ تهران گریست

در مراسم راهپیمایی امروز پرچم ‌های متبرک حرم امام حسین(ع) و حرم حضرت ابوالفضل(ع) نیز به نیت تبرک در میان عزاداران تهرانی به چرخش درآمد و فضای معنوی ویژه‌ای به این مراسم داد.

با وجود اینکه راهپیمایی اربعین حسینی در تهران بعد از اقامه نماز ظهر و عصر به پایان رسید اما بنا بر اعلام مسئولان برگزاری این مراسم، عزادارای شهروندان تهرانی تا ساعت ۲۲ امشب در محل خیمه بزرگ حسینی در میدان امام حسین(ع) ادامه خواهد داشت.

منبع : خبرگزاری مهر
ارسال دیدگاه