کد خبر : 531510

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۱۷ زمان : ۱۰:۰۰

حضور ناگهانی مأموران امنیتی در اتاق رییس فدراسیون فوتبال

 انتشار سریع این خبر کوتاه و تائید نشده در فضای مجازی به قدری سریع بود که همزمان با آغاز فعالیت رسانه های گروهی این خبر به عنوان سوژه داغ روز در صدر اخبار فوتبالی و مدیریتی ورزش کشور قرار گرفت. گمانه زنی های فراوانی در این خصوص صورت گرفت، عده ای پیش بینی کردند این […]

 انتشار سریع این خبر کوتاه و تائید نشده در فضای مجازی به قدری سریع بود که همزمان با آغاز فعالیت رسانه های گروهی این خبر به عنوان سوژه داغ روز در صدر اخبار فوتبالی و مدیریتی ورزش کشور قرار گرفت.

گمانه زنی های فراوانی در این خصوص صورت گرفت، عده ای پیش بینی کردند این ماجرا ممکن است به ماجرای بازداشت چند سال پیش علی کفاشیان که منجر به زندان رفتن وی شد ارتباط داشته باشد اما پس از بررسی های دقیق تر مشخص شد رئیس فدراسیون فوتبال در آن ماجرا از سوی مرجع قضایی تبرئه شده و پرونده مذکور مختومه اعلام شده است.

برخی گمانه زنی ها حکایت از این دارد که ظاهرا این موضوع به داستان‌های اخیر فیفا و مبارزه با فساد ارتباط دارد. اما رضا حسنی خو  رئیس حراست وزارت ورزش در این ارتباط گفت:« این اتفاق توسط نهادهای مسوول رخ داده است و این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است.اطلاعات دقیق‌تری از این موضوع در حال حاضر وجود ندارد.اگر لازم باشد در آینده در این باره توضیحاتی داده خواهد شد.»

گویا پلیس اینترپل که از مدت ها پیش روی مساله فساد در حوزه مدیریتی فدراسیون جهانی فوتبال تحقیقات گسترده ای را انجام می دهد، به برخی روسای فدراسیون های عضو فیفا مشکوک می شود به همین دلیل از مقامات امنیتی و انتظامی  کشورهای مورد نظر درخواست می کند با حضور سر زده کلیه مکاتبات و مستندات موجود اداری دفاتر روسای فدراسیون ها جمع آوری شود تا به صورت خاص به ابهامات مورد نظر رسیدگی شود. اما جالب است بدانید ظرف دو سه روز گذشته چند رئیس فدراسیون فوتبال، مثل روسای فعلی و سابق فدراسیون های برزیل و پرو و چند رئیس دیگر از مسوولیت اجرایی خود استعفا داده اند.همچنین تحقیقات نهادهای بازرسی در کشورهای قدرتمند در فوتبال اروپا نظیر ایتالیا ، فرانسه، آرژانتین و آلمان هم انجام که منجر به دستگیری هایی هم شد. با این حال تا آخرین ساعات چاپ این گزارش دلیل واقعی حضور سرزده ماموران امنیتی در دفتر کفاشیان مشخص و رسما اعلام نشد.

منبع : قدس آنلاین
ارسال دیدگاه