کد خبر : 1734

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۵ زمان : ۷:۰۰

جوانان و فیلمهای تجاری

جوانان در جامعه در اكثر موارد از ورزشكاران و هنرمندان الگو ميگيرند. ليكن در اين راستا متأسفانه معدودي از تهيه كنندگان فيلم به فكر گيشه هستند و آن را بر ارائه كار فرهنگي ترجيح مي دهند. معمولا فيلمنامه ها فاقد ارزش فرهنگي هستند و مخاطبان را دست كم گرفته اند. راستي اين فيلمها را به […]

جوانان در جامعه در اكثر موارد از ورزشكاران و هنرمندان الگو ميگيرند. ليكن در اين راستا متأسفانه معدودي از تهيه كنندگان فيلم به فكر گيشه هستند و آن را بر ارائه كار فرهنگي ترجيح مي دهند.

معمولا فيلمنامه ها فاقد ارزش فرهنگي هستند و مخاطبان را دست كم گرفته اند. راستي اين فيلمها را به كجا مي برند، به نظر مي رسد كه جوانان با ديدن اين فيلمها به قهقهرا سوق پيدا مي كنند.

چندي است بعضي از تهيه كنندگان حتي از بازيگراني استفاده مي كنند كه شباهت با بازيگران قبل از انقلاب مي دهند و در واقع نان شباهت خود را به بازيگران قبل از انقلاب را ميخورند. نوع پوشش آنها شباهت زيادي با پوششهاي بازيگران فيلم فارسي دارد.

يكي دو سالي است كه مد شده از هيجانات جوانان سوء استفاده كرده و فيلم هاي عاشفانه مي سازند. معمولاً اين فيلمها خالي از محتوا هستند و پيام خاصي ندارند و فقط براي كسب درآمد تهيه مي شوند. اين فيلمهاي عاشقانه بيشتر خلافكاريهايي را به تصوير ميكشند و در آنها نقش اول و قهرمان فيلم به چنين شيرين كاريهايي دست مي زند.

خواهشمنديم مسئولان محترم صدور پروانه ساخت فيلم و صدور پروانه نمايش، با اين مسأله مهم جدي برخورد كنند تا جوانان، از سينماي ما هم ارزش ها را اندوخته كرده و رو به رشد حركت كنند.

نوشته : داوود خامنه اي (اميدي)

ارسال دیدگاه