خواندنی و دانستنی
اخبار امروز
- امام خامنهای اول فروردین ماه در حرم امام رضا (ع) سخنرانی میکنند
- ۵ تا ۲۰ سال حبس و شلاق در ملاعام در انتظار محتکران اقلام بهداشتی
- هشدار پوتین درباره اقدام نظامی از سوی آمریکا علیه ایران
- پیشروی ۹ کیلومتری ارتش سوریه در شرق حمص
- اوباما رئیس جمهور آمریکا شیعه است
- قتل عام غیرنظامیان سوری توسط جنگندههای روسیه
- تایید صلاحیت اصلاحطلبان و مستقلین ۸ برابر اصولگرایان
- اعتراف بی سابقه عربستان درباره ایران
- قیمت نفت به زیر ۳۰ دلار سقوط کرد
- رنجنامه حسین فدایی منتشر شد : آقای هاشمی! توبه کنید.
- وقوع انفجار در غرب قاهره
- مدیر برنامههای موشکی اسرائیل اخراج شد
- هند به دنبال خرید ۳۶ جنگنده رافائل از فرانسه
- کابل و اسلامآباد برای اقدام علیه گروههای مسلح توافق کردند
- صدور حکم متهمان پرونده بیمارستان خمینی شهر
- آقایی که میگوید کشور باید توسط شورای رهبری اداره شود چه مشکلی با رهبر دارد؟
- تلویزیون بیش از ۳۰هزار دقیقه برنامه انتخاباتی پخش میکند
- وقتی سفیر انگلیس شیرینی میلاد رسول الله(ص) تقسیم میکند!
- افزایش ۲۰ تا ۳۰ نفری مرگ و میر در روزهای آلوده تهران
- پارتی بازی وزارت کشور برای فرزندان آقای هاشمی
- اسیر داعشی ارتباط ترکیه با داعش را فاش کرد
- طرحهای کنگره آمریکا اجرای برجام را هر روز بیشتر تهدید میکند
- توصیه آمریکا به مقامات سعودی درباره ایران
- تحریمهای سنگین کنگره آمریکا علیه سپاه پاسداران
- پرچمدار جدید HTC را ببینید
- اندیشکده واشنگتن: برخلاف وعده روحانی، کاهش تحریمها تأثیر زیادی بر اقتصاد ایران ندارد
- هلاکت علوش تروریست های سوریه را زمین گیر کرد
- ۱۰ چهره مهم غایب در انتخابات مجلس
- کاملترین آمار وحشیگری سعودیها در یمن
- استان هایی که بیشترین و کمترین آمار ازدواج و طلاق را دارند
- کشف جسد یخ زده جوان ایرانی در مرز ترکیه
- آمار تاسف بار مصرف دخانیات در نسل جوان
- دستخط رهبرانقلاب درباره مشایی
- ماجرای نصب پرچم داعش در کرمانشاه چه بود؟
- اظهارات تکاندهنده زن نجات یافته از دست داعش
- نامه مهم دفتر تحکیم وحدت به آیتالله جنتی درباره هاشمی
- ابوبکر البغدادی: با همه جهان میجنگیم
- مایحتاج اولیه زندگی رهبر انقلاب توسط چه کسی تهیه میشود؟
- شعری که از مادر رهبر انقلاب به یادگار ماند
- یک سال فروش اشتباهی چای کوکائین
- داعشیهای بحرین: به دنبال انفجار مسجد شیعیان بودیم
- دلیل سرعت زیاد دولت ایران برای اجرای برجام، انتخابات آتی است
- استعفای دستهجمعی اعضای تحریریه یک روزنامه اصلاحطلب
- شکایت از شبکههای ماهوارهای برای سرقت فیلمهای ایرانی
- مدارس تهران فردا تعطیل نیست/ لغو مسابقات فوتبال
- سرگرمی جالب بن سلمان؛ شرطبندی میلیونی در بازی آمریکایی
- واکنش فاطمه هاشمی به احتمال رد صلاحیتش: خوشحال میشوم!
- عفت مرعشی: یک بار رد صلاحیت شدیم، دیگر برای چه نگران باشیم!
- رویانیان : حزب احمدینژادیها را قبول ندارم
- توضیحات کمالی درباره ادامه خدمت سربازی فوتبالیستها
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۴ زمان : ۴:۳۵
توزیع محصول به روشی پرهزینه و کماثر
احداث فروشگاه و عرضهی محصولات برای ارتباط مستقیم با مشتریان، روشهای مختلفی وجود دارد؛ ارتباطی که باید در راستای برندینگ شرکت انجام و مدیریت شود تا به ارتقای جایگاه برند در بازار بینجامد. یکی از این شیوهها که این روزها میان شرکتهای ایرانی رواج پیدا کرده، احداث فروشگاههای اختصاصی عرضه مستقیم است؛ شیوهای از بازاریابی […]
احداث فروشگاه و عرضهی محصولات
برای ارتباط مستقیم با مشتریان، روشهای مختلفی وجود دارد؛ ارتباطی که باید در راستای برندینگ شرکت انجام و مدیریت شود تا به ارتقای جایگاه برند در بازار بینجامد. یکی از این شیوهها که این روزها میان شرکتهای ایرانی رواج پیدا کرده، احداث فروشگاههای اختصاصی عرضه مستقیم است؛ شیوهای از بازاریابی که شرکتها با پیاده کردن آن میتوانند محصولات را به شکلی بهتر به مشتری عرضه کنند.
احداث فروشگاه و عرضه محصولات بهصورت مستقیم راهی است که بسیاری از شرکتهای جهان آن را اجرا کردهاند. بهعنوان مثال، این شیوه را بیشتر شرکتهای تولیدکننده بستنی در دنیا اجرا و بستنی تولیدی خود را بهصورت فلهای از طریق فروشگاههای خود به مشتریان عرضه میکنند. شرکت شیرین عسل از نخستین شرکتهایی بود که این شیوه را در داخل کشور اجرا کرد. فروشگاههای شیرین عسل بیشتر شبیه فروشگاههای ارائه محصولات تخفیفی است.
در روزهای اول احداث این فروشگاهها این شرکت فقط محصولات خود را درآن توزیع میکرد ولی به مرور زمان محصولات دیگر شرکتها نیز در این فروشگاهها مشاهده شدند که به نظر میرسد این کار شرکت در راستای کاهش هزینههای بالای این فروشگاهها باشد. به هرحال شرکتهای تولیدکننده میتوانند با استفاده از این فروشگاهها با مشتریان خود ارتباط بهتری را برقرارکنند و محصولات تازه خود را نیز بهصورت مستقیم با سمپلینگ به مشتری معرفی کنند.
عرضه مستقیم جایگزین تبلیغ
معمولا شرکتهایی سراغ راه اندازی فروشگاههای عرضه مستقیم میروند که بودجه تبلیغاتشان پایینتر از دیگر شرکتهاست و میخواهند با استفاده از این شیوه حضور خود را در بازار بیشتر و موثرتر نشان دهند.
نکته جالب اینکه یکی از مسئولان این فروشگاهها درگفتوگویی با رسانهها احداث آنها را در راستای مسئولیت اجتماعی شرکت خود معرفی کرده بود. این در حالی است که شرکتها برای حفظ موقعیت خود هم که شده باید در استفاده از واژههای بازاریابی دقت کنند و بدانند در مسئولیت اجتماعی قرار نیست سودی مستقیم به جیب شرکت برود و اجرای این شیوه در راستای مسئولیت اجتماعی قرار نمیگیرد؛ مگر اینکه به شیوهای متفاوت اجرا شود.
ارائه خدمات پزشکی در فروشگاه
شرکت شیر ایران (پگاه) نیز از جمله شرکتهایی بود که مدتی قبل با سروصدای زیادی شعبهای از فروشگاههای خود را با نام سلامت راهاندازی کرد.
فلسفه راهاندازی این فروشگاهها هم به نوبه خود جالب بود؛ باتوجه به بالا رفتن قیمت حاملهای انرژی، بسیاری از مغازهها برای کاهش هزینههای خود محصولات لبنی را بیرون یخچال نگهداری میکردند و این اتفاق باعث نارضایتی بسیاری از مشتریان شده بود. در راستای این اقدام مغازهدارها، افتتاح فروشگاه به این شرکت کمک بزرگی میکرد که محصولات خود را سالمتر به دست مشتری برساند.
نخستین شعبه این فروشگاه در منطقه جنوب تهران احداث شد که به نظر میرسید سرمایهگذاری زیادی روی آن شده است، اما با توجه به هزینه بالای احداث این فروشگاه به نظر نمیرسد استقبال از آن چشمگیر باشد. هر زمانی که از جلوی این فروشگاه عبور کنید، اکثر مواقع کارکنان آن بیکار درحال گشت زدن در فروشگاه هستند و موقع ورود معمولا به غیراز شما مشتری دیگری در این فروشگاه نیست.
حالا به نظر میرسد شرکت به منظور رفع این مشکل راهکار جدیدی را اجرا کرده است. یک پزشک تغذیه قرار است در روزهای خاصی در این فروشگاه به مشتریان مشاوره بدهد. شاید این شیوه باعث شود فروشگاه از خلوتی قبل خارجشده و مشتریان بیشتری از آن بازدید کنند.
افتتاح فروشگاه بستنی در میدانی پرتردد
شرکت چوپان نیز به رسم دیگر شرکتها این روزها در میدان ولیعصر تهران فروشگاهی را احداث کرده و محصولات خود را بهصورت مستقیم به مشتری ارائه میدهد. این شرکت نیز این فعالیت را در راستای برندینگ خود انجام داده است، ولی با اینکه این فروشگاه در یکی از پرترددترین محلها احداث شده، باز با مشکل فروشگاه پگاه مواجه است و هر وقت از مقابل این فروشگاه عبور کنید استقبال چندانی از آن را مشاهده نمیکنید.
این فروشگاه که به سبک فروشگاههای بستنی فلهای به مشتریان خدمات میدهد، مانند مابقی شرکتها روی آن هزینه زیادی شده است. این شرکت تابلوی بزرگی را هم با طرح لوگوی چوپان بر سر در این فروشگاه نصب کرده است. البته چوپان تنها شرکت تولیدکننده محصولات لبنی نیست که به این روش روی آورده؛ شرکت کاله هم اخیرا فروشگاههای سون تن را به منظور عرضه مستقیم محصولات خود احداث کرده است. حال سوال این است، با توجه به هزینه بالای احداث این فروشگاهها آیا این اقدامات برای شرکتها سودآور خواهد بود؟
نویسنده : نرگس فرجی
.
منبع : فرصتنت > http://forsatnet.ir