کد خبر : 1982

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۸ زمان : ۷:۰۰

تهیه کلوچه پرتقالی ( ۱۶ عدد )

در این بخش، طرز تهیه کلوچه پرتقالی را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.   مواد لازم برای تهیه کلوچه تخم مرغ (زده شده) : ۳ عدد روغن : یک‌چهارم پیمانه پوست رنده شده پرتقال: ۱ قاشق سوپ خوری آب پرتقال تازه : یک‌چهارم پیمانه پودر شکر : یک‌دوم پیمانه آرد […]

th7 تهیه کلوچه پرتقالی ( ۱۶ عدد )

در این بخش، طرز تهیه کلوچه پرتقالی را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای تهیه کلوچه

تخم مرغ (زده شده) : ۳ عدد

روغن : یک‌چهارم پیمانه

پوست رنده شده پرتقال: ۱ قاشق سوپ خوری

آب پرتقال تازه : یک‌چهارم پیمانه

پودر شکر : یک‌دوم پیمانه

آرد : دو و نیم پیمانه

بیکینگ پودر : یک و نیم قاشق چایخوری

روغن ( برای سرخ کردن ) : به مقدار کافی

 

مواد لازم برای تهیه شیره

پودر شکر : ۱ پیمانه

آب : سه‌چهارم پیمانه

عسل : یک‌چهارم پیمانه

پوست رنده شده پرتقال : ۱ قاشق چایخوری

 

طرز تهیه کلوچه

۱- تمام مواد لازم برای تهیه شیره را درون یک قابلمه با هم مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا مواد بدون آنکه بجوشد گرم شده و شکر حل شود. در این مدت مخلوط را گهگاهی هم بزنید. سپس حرارت را بیشتر کرده و بگذارید مواد بدون سرپوش به مدت ۴ دقیقه جوشیده و غلیظ شود. در این مدت مخلوط را هم نزنید. این شیره را گرم نگه دارید.

۲- تخم مرغ، روغن، (یک‌چهارم پیمانه)، پوست پرتقال ( ۱ قاشق سوپ خوری،‌ آب پرتقال، و پودر شکر را درون یک کاسه خوب مخلوط کنید. آرد و بیکینگ پودر را مخلوط کرده و الک کنید. سپس آن را کم کم به مایه تخم مرغ اضافه کنید تا خمیر نرمی به دست آید. روی تخته را کمی آرد پاشیده و خمیر را کمی روی آن ورز دهید. سپس آن را ۱۶ قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را به آرامی روی تخته ورز دهید تا نرم شود. هر قسمت از خمیر را به شکل یک دایره ۸ سانتیمتری قالب زده و کمی با دست پهن کنید. دسته قاشق چوبی را به آرد آغشته کرده و وسط هر تکه خمیر را با آن سوراخ کنید.

۳- روغن فراوان را داغ کرده و کلوچه ها را در آن سرخ کنید تا برشته و پخته شوند. سپس آنها را درون صافی بریزید تا روغن اضافی خارج شود. کلوچه ها را روی سینی توری چیده و شیره داغ را روی آنها بریزید.

 

نکات قابل توجه

– بهتر است این کلوچه ( دونات ) را کمی قبل از سرو تهیه کنید.

– این کلوچه را نمی‌توانید فریز کنید.

ارسال دیدگاه