کد خبر : 5723

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۰۶ زمان : ۷:۰۰

تمرینات ورزشی برای بهبود کمردرد

هر شخصی که دچار کمردرد می‌شود بیشتر مایل است که از انجام هرگونه حرکتی اجتناب ورزد، ولی بررسی ها نشان می‌دهند که عدم تحرک بزرگترین ضرری است که می‌توانید به ستون فقرات‌تان بزنید. عدم تحرک باعث سفت و خشک شدن ستون فقرات می‌شود. قابلیت انعطاف و انحنا و نرمش آن از بین می‌رود و در […]

هر شخصی که دچار کمردرد می‌شود بیشتر مایل است که از انجام هرگونه حرکتی اجتناب ورزد، ولی بررسی ها نشان می‌دهند که عدم تحرک بزرگترین ضرری است که می‌توانید به ستون فقرات‌تان بزنید. عدم تحرک باعث سفت و خشک شدن ستون فقرات می‌شود. قابلیت انعطاف و انحنا و نرمش آن از بین می‌رود و در نتیجه مشکلات کمر شدید می‌شود. پس مشکل را می‌توان با مصرف یک نوع مسکن ساده و ادامه تحرک حل کرد. در کتاب جدیدی به نام چه ورزش‌هایی واقعاً برای تسکین کمردرد مؤثر هستند، نوشته آوا سوبل و آرتور کلین می‌توانید به مشروح توصیه‌های زیر درست یابید:

ما گزیده ای از آنها را در اینجا گرد آورده ایم. سعی کنید حتی المقدور هر تمرین را ۵ تا ۱۰ مرتبه و به صورت دو تا سه مرتبه در روز انجام دهید.

 

نرمش های مخصوص انعطاف پذیری

– روی کمر کف زمین دراز بکشید، زانوان‌تان را به سمت چانه‌تان و چانه‌تان را به سمت زانوان‌تان بالا بکشید. سپس رو به جلو و به عقب و از پهلو به پهلو تکان بخورید.

– در حالیکه زانوان‌تان کاملاً دراز و کشیده هستند، روی زمین بنشینید، سپس به سمت جلو خم و راست شوید.

– در حالیکه پاهایتان به اندازه عرض نشیمن گاهتان از هم باز هستند بایستید. از پهلو به سمت تای زانوانتان خم و راست شوید. از سمت پهلوی دیگر هم این تمرین را انجام دهید و در همان حال پهلوی دیگر را به طور یکنواخت و مساوی نگه دارید.

ارسال دیدگاه