کد خبر : 532139

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۲۷ زمان : ۱۴:۱۴

تقدیر از رئیس‌جمهور‌ایران در سازمان‌ملل همزمان با محکوم‌نمودن ایران!

قطعنامه ضدایرانی در مجمع عمومی سازمان ملل با پیشنهاد کانادا به تصویب رسید. اعضای مجمع عمومی سازمان ملل متحد در قطعنامه‌ای، ایران را به دلیل آنچه نقض حقوق بشر نامیدند محکوم کردند. به نوشته رسانه‌های غربی، روز پنجشنبه (۱۷ دسامبر) ۱۹۳ عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۸۱ آری، ۳۷ نه و ۶۷ رای […]

قطعنامه ضدایرانی در مجمع عمومی سازمان ملل با پیشنهاد کانادا به تصویب رسید.

اعضای مجمع عمومی سازمان ملل متحد در قطعنامه‌ای، ایران را به دلیل آنچه نقض حقوق بشر نامیدند محکوم کردند.

به نوشته رسانه‌های غربی، روز پنجشنبه (۱۷ دسامبر) ۱۹۳ عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۸۱ آری، ۳۷ نه و ۶۷ رای ممتنع، قطعنامه‌ای که متن آن را کانادا پیش‌نویس کرده بود را تصویب کردند.

 

 

7315798 orig تقدیر از رئیس‌جمهور‌ایران در سازمان‌ملل همزمان با محکوم‌نمودن ایران!

 

 

بی بی سی، رسانه دولتی انگلیس نوشت: در این قطعنامه‌، ایران به علت سرکوب فعالان سیاسی و اجتماعی و روزنامه‌نگاران و همچنین به علت افزایش استفاده از مجازات اعدام محکوم می‌کند.

ایران بارها اعلام کرده که طبق قوانین داخلی، اغلب اعدام‌ها شامل قاچاقچیان موادمخدر و قصاص محکومان به قتل و تجاوز و مجرمان خطرناک است.

قطعنامه‌های حقوق بشری سازمان ملل برای کشورها بار حقوقی و الزامی ندارد اما در صحنه بین‌المللی برای آنها هزینه سیاسی ایجاد می‌کند.

از نکات جالب در این زمینه این بود که اعضای مجمع عمومی سازمان ملل ضمن محکوم کردن کشورمان به اتهام نقض‌ حقوق‌بشر، از تلاش‌های دکتر روحانی، رئیس‌جمهور‌اسلامی ایران تقدیر کردند.

اعضای مجمع عمومی سازمان ملل از تلاش‌های رئیس جمهوری ایران در ارتباط با حقوق زنان، رفع تبعیض علیه اقلیت‌های قومی و تلاش برای گسترش آزادی بیان، استقبال کردند.

 

 

1364028697864 تقدیر از رئیس‌جمهور‌ایران در سازمان‌ملل همزمان با محکوم‌نمودن ایران!

حضور زنان عربستانی در انتخابات برای اولین بار در تاریخ!

هفته گذشته، پادشاهی سعودی به زنان اجازه داد در یک انتخابات محلی محدود شرکت کنند

ایران در واکنش به این قطعنامه آن را “غرض‌ورزانه” ارزیابی کرده و گفته تصویب این قطعنامه دقیقا در هنگامی صورت می‌گیرد که “تهران سیاست تعامل سازنده با جهان” را پیش رو گرفته است.

اتهام‌زنی به ایران به اتهام نقض حقوق بشر در حالی صورت می‌گیرد که سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی درباره نقض حقوق بشر در غرب و کشورهای منطقه خلیج فارس مانند عربستان سعودی یا سکوت می‌کنند و یا موضعی منفعلانه می‌گیرند.

منبع : جام نیوز
ارسال دیدگاه