کد خبر : 525822

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۱۴ زمان : ۸:۰۰

تصاویر جالب از مرز بین کشورهای مختلف

مرز بین آمریکا و مکزیک آمریکا مرزی طولانی با کشور مکزیک دارد که طول آن به بیش از ۲۰۰۰ مایل یا ۳۲۲۰ کیلومتر می رسد. به طور متوسط هر روز یک نفر هنگام عبور از این مرز ۲۰۰۰ مایلی کشته می‌شود. دهه‌ها بازی موش و گربه بین مهاجران مکزیکی و مقامات مهاجرت آمریکا، کشمکشی نسبتا یک‌طرفه […]

مرز بین آمریکا و مکزیک

آمریکا مرزی طولانی با کشور مکزیک دارد که طول آن به بیش از ۲۰۰۰ مایل یا ۳۲۲۰ کیلومتر می رسد. به طور متوسط هر روز یک نفر هنگام عبور از این مرز ۲۰۰۰ مایلی کشته می‌شود. دهه‌ها بازی موش و گربه بین مهاجران مکزیکی و مقامات مهاجرت آمریکا، کشمکشی نسبتا یک‌طرفه بوده است. از هر ۱۰ نفر مکزیکی یک نفر در آمریکا زندگی می‌کند. کل جمعیت مکزیکی‌های مقیم آمریکا ۱۲ میلیون نفر است که نیمی از آنها مهاجر غیرقانونی هستند. این مساله، بزرگ‌ترین جامعه مهاجر جهان را به وجود آورده است. (جامعه وسیع‌تر مکزیکی-آمریکایی، شامل فرزندان متولد آمریکای مهاجران، حدود ۳۳ میلیون نفر هستند.) پس از مکزیکوسیتی، بیشترین تجمع مکزیکی‌ها در لس‌آنجلس است. در تصویر زیر ساکنین شهر ناکو در مکزیک در یک سمت مرز، و ساکنین آریزونا در طرف دیگر مرز ایستاده اند و از دیوار مرزی به عنوان یک تور والیبال استفاده می کنند!
1533 590 تصاویر جالب از مرز بین کشورهای مختلف
1541 619 تصاویر جالب از مرز بین کشورهای مختلف
1540 623 تصاویر جالب از مرز بین کشورهای مختلف

مرز سه جانبه اطریش، اسلواکی و مجارستان

در اینجا دیگر خبری از دیوار، سیم خاردار، یا حائل وجود ندارد! در مرز بین این ۳ کشور، یک میز پیکنیک هست که روبروی هر صندلیپرچم آن کشور نقش بسته است و نمادی از برابری و آزادی است. ساکنین این کشورها به سادگی می توانند سر یک میز نشسته و از هوای خوب این ناحیه لذت ببرند!
1534 331 تصاویر جالب از مرز بین کشورهای مختلف

مرز بین سوئد و نروژ

مرز بین کشورهای سوئد و نروژ را امن ترین مرز جهان می نامند. 
1544 132 تصاویر جالب از مرز بین کشورهای مختلف
1535 640 تصاویر جالب از مرز بین کشورهای مختلف
1547 151 تصاویر جالب از مرز بین کشورهای مختلف

خط مرزی هلند و بلژیک

1536 433 تصاویر جالب از مرز بین کشورهای مختلف

مرز بین اوکراین و لهستان

1537 839 تصاویر جالب از مرز بین کشورهای مختلف

خط مرزی اسپانیا و پرتغال

مرز اسپانیا با پرتغال به طول ۱۲۱۴ کیلومتر طولانی‌ترین مرز یکپارچه در اتحادیه اروپا است. فاصله بین شهر Sanlucar de Guadiana در اسپانیا با شهر Alcoutim در پرتغال حدود ۷۰۰ متر میباشد.  فاصله مرزی بین این دو کشور در محل اتصال شهر های نام برده شده یک رودخانه مرزی است. تنها را ارتباطی بین این دو شهر در حال حاضر یک زیپ لاین است. این زیپ لاین که برای مقاصد توریستی و گردشگری مورد استفاده قرار میگیرد باعث میشود تا توریستها با سرعت ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر در ساعت این مرز آبی بین دو کشور اسپانیا و پرتغال را بپیمایند و در کشور دیگر پیاده شوند. نکته جالب اینجاست که با گذر از این گذر گاه یک ساعت زمان برای این توریستها جابجا میشود زیرا اختلاف ساعت این دو کشور در کنار هم حدود یک ساعت است.
1539 557 تصاویر جالب از مرز بین کشورهای مختلف
1550 790 تصاویر جالب از مرز بین کشورهای مختلف

مرز بین هائیتی و جمهوری دومینیکن

جاده ای که در تصویر زیر میبینید مرز بین دو کشور هائیتی و جمهوری دومینیکان می باشد. سیاست های کاملا متفاوت این دو کشور در راستای حفاظت از محیط زیست باعث شده است که اختلافی تا این حد مشهود بین دو طرف این مرز بوجود بیاید.
1538 494 تصاویر جالب از مرز بین کشورهای مختلف

مرز آبی سه جانبه بین کشور های آرژانتین، پاراگوئه، و برزیل

1543 402 تصاویر جالب از مرز بین کشورهای مختلف

مرز سه جانبه آلمان، هلند، و بلژیک

1545 214 تصاویر جالب از مرز بین کشورهای مختلف

مرز مستقیم آمریکا و کانادا

1546 785 تصاویر جالب از مرز بین کشورهای مختلف

تصویر ماهواره ای از مرز برزیل و بولیوی

1548 873 تصاویر جالب از مرز بین کشورهای مختلف

تصویر ماهواره ای از مرز بین مصر و اسرائیل

1549 399 تصاویر جالب از مرز بین کشورهای مختلف
منبع : مجله اینترنتی ستاره
ارسال دیدگاه