کد خبر : 531895

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۲۳ زمان : ۲۰:۰۰

ترمز طلاق را در فارس کشیده‌ایم

مدیر کل فرهنگی اجتماعی استانداری فارس با اشاره به پایین آمدن نرخ طلاق در استان طی یکسال اخیر گفت: ترمز طلاق را در استان فارس کشیده‌ایم! منطقه فارس، سید علی‌ محمد موسوی در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس اظهار کرد: استان فارس در سال‌های گذشته رتبه اول را در آمار طلاق داشت اما در سال […]

مدیر کل فرهنگی اجتماعی استانداری فارس با اشاره به پایین آمدن نرخ طلاق در استان طی یکسال اخیر گفت: ترمز طلاق را در استان فارس کشیده‌ایم!

منطقه فارس، سید علی‌ محمد موسوی در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس اظهار کرد: استان فارس در سال‌های گذشته رتبه اول را در آمار طلاق داشت اما در سال ۹۴ به رتبه ۲۴ کشور سقوط کرده است. نرخ طلاق در کشور ۲ در هر ۱۰۰۰ نفر است اما در فارس این عدد ۱٫۸ در ۱۰۰۰ نفر است.

وی اضافه کرد: امروز براساس آمار از هر ۵ ازدواج یک طلاق در استان فارس حادث می‌شود، بنابراین با اقدامات انجام شده، توانسته‌ایم ترمز طلاق را در فارس بکشیم.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری فارس در عین‌حال اعتراف کرد که وضعیت در شهرستان‌های مختلف استان، خوب نیست و در برخی شهرستان‌ها که زمانی آمار طلاق در حد صفر بوده، امروز شاهد رشد قابل توجه بوده و این امر نگران کننده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس نیز گفت: باید مساجد را در مبحث مشاوره فعال کنیم.

حجت‌الاسلام محمدرضائی با اشاره به اینکه ۴۰ روحانی برای ارائه مشاوره به زوجین، شناسایی شده‌اند، افزود: می‌توان ۳۷ مسجد را به‌عنوان پایگاه‌های مشاوره در شیراز راه‌اندازی کرد و با استقرار تیم‌های کارشناسی مشاوره، از ظرفیت‌های بالقوه استفاده مطلوبی کرد.

همتی‌بوشهری، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز نیز برای همراهی در راه‌اندازی مراکز مشاوره در مساجد، اعلام آمادگی کرد.

سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده انتظامی فارس نیز از ارجاع ۴۸۵۰ پرونده به مراکز مشاوره مستقر در کلانتری‌های در استان خبر داد و گفت: هم‌اینک تمام کلانتری‌های استان به کارشناسان دوره‌دیده و متخصص مشاوره، تجهیز شده است.

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا )
ارسال دیدگاه