کد خبر : 491221

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۸ زمان : ۷:۰۵

بیوگرافی محمد جواد ظریف

بیوگرافی محمد جواد ظریف محمد جواد ظریف در ۱۷ دی ۱۳۳۸ در خانواده ایی مذهبی، محافظه کار و متمول در تهران متولد شد . مادرش فرزند یکی از تجار بزرگ تهران و پدرش از تجار بنام اصفهان بود. ظریف در سال ۱۳۵۵ با ویزای دانشجویی به آمریکا رفت و لیسانس و فوق لیسانس روابط بین‌الملل […]

بیوگرافی محمد جواد ظریف

507784 139 بیوگرافی محمد جواد ظریف

محمد جواد ظریف در ۱۷ دی ۱۳۳۸ در خانواده ایی مذهبی، محافظه کار و متمول در تهران متولد شد . مادرش فرزند یکی از تجار بزرگ تهران و پدرش از تجار بنام اصفهان بود.

ظریف در سال ۱۳۵۵ با ویزای دانشجویی به آمریکا رفت و لیسانس و فوق لیسانس روابط بین‌الملل و کارشناسی ارشد مطالعات بین‌المللی در ۱۹۸۱، ۱۹۸۲ و ۱۹۸۴ (۱۳۶۰، ۱۳۶۱ و ۱۳۶۳) از دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو و دانشگاه دنور گرفت و پس از آن تحصیلات خود را در مقطع دکترا در همان دانشگاه ادامه داد .

مدارک تحصیلی ظریف ب شرح زیر است :

کارشناسی روابط بین‌الملل دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو، از سال ۱۳۵۶ تا ۱۳۶۰

کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو، از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۲

کارشناسی ارشد مطالعات بین‌المللی دانشگاه دنور، از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۳

دکتری مطالعات بین‌المللی دانشگاه دنور، از سال ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۷

در خلال قطعنامه ۵۹۸ (قطعنامه پایان جنگ ایران و عراق)

تنها دیپلمات مسلط به زبان انگلیسی ک توانست متن قطعنامه را تنظیم کند ، محمد جواد ظریف بود .

وی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل است و حضور گسترده ای در محافل عمومی آمریکایی ها داشت ، ب طوری ک …

روزنامه هرالدتریبون ، در مقاله‌ای به قلم «وارن هوگ» ، به حضور گسترده محمد جواد ظریف در مجامع عمومی آمریکا اشاره می‌کند و مینویسد :

«محمد جواد ظریف به اندازه‌ای در دانشگاه‌ها، محافل عمومی سیاسی و اجتماعی حضور پیدا می‌کند که لیزا اندرسون، رئیس دانشکده امور بین‌الملل دانشگاه کلمبیا از وی پرسیده است که آیا قصد شرکت در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا را دارد؟!»

هنری کیسینجر، مشاور اسبق امنیت ملی ایالات متحده آمریکا در نسخه ای از کتاب دیپلماسی که توسط شخص وی تألیف گردیده را به ظریف هدیه داده است و در صفحه نخست آن نوشته است :《تقدیم به دشمن قابل احترام ، ظریف》

بعد از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس دولت یازدهم ایران ، وی محمدجواد ظریف را برای تصدی سمت وزیر امور خارجه ایران در دولتش به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

ظریف در صحن علنی مجلس همه را مجذوب خود کرد و ب دفاع بر علیه تهمت ها و مخالف ها علیه خود پرداخت و گفت :

بنده هرگز گرین کارت نداشته‌ام ، در حالی که ۱۰ سال است که شرایط دریافت آن را داشته‌ام . فرزندانم در حالی در ایران زندگی می‌کنند که می‌توانستند در ایران نباشند . من هم پس از رجعت به ایران هرگز به آمریکا سفر نداشته‌ام ، در حالی که از سه دانشگاه معتبر آمریکا برای استادی دعوتنامه داشتم . در تمام مراحل کاری‌ام نظرات مقام معظم رهبری را عملیاتی کردم ، حتی اگر نظرم مخالف با نظر آقا بوده است.

ارسال دیدگاه