کد خبر : 3094

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۲ زمان : ۷:۲۱

بیوگرافی آناهیتا همتی

او یکی از جوانان موفق در عرصه بازیگری است. به طوری که از آغاز فعالیتش در سینما و تلویزیون تاکنون در ۵ فیلم بلند سینمایی و سیزده مجموعه تلویزیونی حضور یافته است. آناهیتا همتی در سال ۱۳۵۲ به دنیا آمده و فعالیت هنری خود را در سالهای پایانی دبیرستان و از طرف کلاسهای بازیگری و […]

او یکی از جوانان موفق در عرصه بازیگری است. به طوری که از آغاز فعالیتش در سینما و تلویزیون تاکنون در ۵ فیلم بلند سینمایی و سیزده مجموعه تلویزیونی حضور یافته است. آناهیتا همتی در سال ۱۳۵۲ به دنیا آمده و فعالیت هنری خود را در سالهای پایانی دبیرستان و از طرف کلاسهای بازیگری و اداره تئاتر به سرپرستی هادی مرزبان آغاز کرده است.

وی دارای مدرک تحصیلی دیپلم تجربی است و با حمایتهای پدرش به عرصه هنر گام نهاده است. اولین اثر حرفه ای این بازیگر نمایشی به کارگردانی هادی مرزبان با عنوان تنبورنواز است که در سال ۱۳۷۲ به اجرا در آمد. او سپس در چند نمایش دیگر حضور می‌یابد تا آنکه در فیلم کوتاه با عنوان آه آینه کاری از فرید صلواتی اقدام ظاهر می‌شود. اثر بعدی وی ویدئو کلیپی به کارگردانی محرم زینال زاده با نام در گلستانه است. پس از این کار وی اینبار در برابر دوربین تلویزیون و در نخستین مجموعه تلویزیونی خود با نام چشم دل به ایفای نقش می‌پردازد. با حضور در دو مجموعه تلویزیونی به نامهای بهشت گمشده ساخته کامران قدکچیان کهنه سوار ساخته اکبر خواجویی به شهرتی نسبی دست می‌یابد. و با پخش مجموعه هتل کاری از مرضیه برومند به نامی کاملاً اشنا برای مخاطبان تلویزیون مبدل می‌شود.

حضور متفاوت این هنرپیشه را در دو مجموعه پرطرفدار برگ بار و روزهای مهتابی شاهد بودیم. و این روزها حضور او را نقشی متفاوت نظاره گر هستیم.

آناهیتا همتی در آثار بی شماری حضور داشته که عناوین این آثار به شرح ذیل است.

۱- فیلم افسانه پوپک طلایی و سمن گل نوشته و کار خسرو شجاعی

۲- فیلم تلویزیونی فالگیر کار کاظم راست گفتار

۳- فیلم سینمایی عشق کافی نیست به کارگردانی مهدی سباغ زاده

۴- مجموعه تلویزونی سالهای خاکستری نوشته محمدرضا ورزی

۵- مجموعه تلویزیونی پدرخوانده ساخته حمید قدکچیان

۶- مجموعه تلویزیونی تلفن مشترک به کارگردانی خسرو ملکان

۷- فیلم سینمایی دختری به نام تندر نوشته و کار حمیدرضا آشتیانی پور

۸- مجموعه تلویزیونی کریم خان زند ساخته محمدرضا ورزی

۹- مجموعه تلویزیونی چراغ جادو به کارگردانی همایون اسعدیان

این هنرمند جوان در نخستین اثر مجید مظفری هم ایفاگر یکی از نقشهای اصلی است.

ارسال دیدگاه