کد خبر : 529787

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ زمان : ۲:۰۰

بچه‌دارشدن، عمر را طولانی می‌کند

اگر بی‌خوابی طولانی شب‌ها، غذا دادن‌های بی‌پایان و نگرانی دایمی را که به دنبال بچه دار شدن می‌آید، تجربه کرده باشید، شاید باور این مساله برای‌تان سخت باشد؛‌ اما داشتن بچه می‌تواند عمر را طولانی کند. به گزارش پایگاه خبری «سلامانه» به نقل از سایت «دیلی میل»، محققان ایمپریال کالج لندن با بررسی اطلاعات ۳۲۲ […]

اگر بی‌خوابی طولانی شب‌ها، غذا دادن‌های بی‌پایان و نگرانی دایمی را که به دنبال بچه دار شدن می‌آید، تجربه کرده باشید، شاید باور این مساله برای‌تان سخت باشد؛‌ اما داشتن بچه می‌تواند عمر را طولانی کند.

به گزارش پایگاه خبری «سلامانه» به نقل از سایت «دیلی میل»، محققان ایمپریال کالج لندن با بررسی اطلاعات ۳۲۲ هزار و ۹۷۲ زن اروپایی در عرض ۱۳ سال، متوجه شدند زنانی که مادر شده‌اند در مقایسه با بقیه خانم‌ها ۲۰ درصد کمتر در خطر مرگ زودرس قرار دارند؛ این مساله به ویژه در مورد زنانی صادق است که در سال‌های بیست سالگی اولین فرزندشان به دنیا آمده. هم چنین شیر دادن به نوزاد یکی از عواملی است که عمر را طولانی می‌کند.
این تحقیق که نتیجه آن در مجله «BMC Medicine» منتشر شده، نشان داد زنانی که ۲ یا ۳ کودک دارند، کمتر از بقیه در خطر سرطان بودند و خانم‌هایی که قرص‌های ضدبارداری می‌خوردند، ۱۰ درصد کمتر از بقیه در معرض مرگ زودرس قرار داشتند، به این شرط که سیگاری نبودند.

منبع : سلامانه
ارسال دیدگاه