کد خبر : 530297

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۰۱ زمان : ۲:۰۰

به جلسات مذهبی و عزاداری خیلی باید اهمیت داد

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: به جلسات مذهبی و هیئت های عزاداری خیلی باید اهمیت داد چرا که این جلسات مایه برکت در زندگی انسان و دستگیر ما در روز نیاز است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در آیین اختتامیه دهمین سوگواره نواها و اشعار آیینی در تالار […]

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: به جلسات مذهبی و هیئت های عزاداری خیلی باید اهمیت داد چرا که این جلسات مایه برکت در زندگی انسان و دستگیر ما در روز نیاز است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در آیین اختتامیه دهمین سوگواره نواها و اشعار آیینی در تالار ایوان شمس با بیان اینکه ما با امام حسین (ع) و اهل بیت پیامبر و آل پیامبر پیمان بسته ایم و تا آخر سر پیمان ایمان خود ایستاده ایم افزود: از خدا می خواهیم این نعمت را تا دم مرگ برای ما نگه دارد.

وی در ادامه درباره مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی گفت: ایشان از مراجع بزرگ تقلید بود که بعد از انقلاب و بعد از رحلت امام راحل به رحمت خدا رفت و مرجعی به تمام معنا ولایی بود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه با بیان اینکه ما بزرگترین سرمایه را داریم افزود: امام رضا (ع) بزرگترین سرمایه ما هستند و این سرمایه برای ما خیلی با اهمیت و با ارزش است.

آیت الله محمدی گلپایگانی در ادامه با بیان اینکه باید به جلسات مذهبی و هیئت های عزاداری خیلی اهمیت داد گفت: چرا که اینها مایه برکت در زندگی انسان و دستگیر ما در روز مبادا هستند و لحظه ای که هیچ کس به داد ما نمی رسد و پدر، مادر، فرزند، دوست، رفیق، مقام و منزلت هیچ کدام به درد انسان نمی خورد ائمه اطهار دستگیر ما هستند.

وی در ادامه افزود: این نعمت بزرگی است و من به شعرای آیینی که با یک شعر و قصیده آن چنان آتش عشقی از ائمه در دلها می اندازند تبریک می گویم.

آیت الله محمدی گلپایگانی ادامه داد: البته شعرایی نیز هستند که ابتدا در مدح امیرالمؤمنین و ائمه اطهار شعر می گفتند اما بعدها مداح معاویه شدند که به چنین افرادی افراد بی بصیرت می گویند.

وی ادامه داد: البته الحمدلله شعرا و مداحان ما بسیار خوب و با بصیرت عمل کردند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه گفت: دعا کنیم عاقبت به خیر شویم چرا که خطر جدی است و باید دید انسان در پایان کار چه کاره است.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما
ارسال دیدگاه