کد خبر : 524915

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۲۹ زمان : ۲۲:۰۰

برنامه ریزی درسی تا شروع سال تحصیلی

سؤال : می‌خواهم تا شروع سال تحصیلی برنامه‌ریزی درستی برای خود ترتیب دهم تا درس‌های دبیرستانی ام را به خوبی یاد بگیرم تا ۲ سال دیگر که می‌خواهم در آزمون ورود به دانشگاه شرکت کنم، کاملاً آماده باشم. ضمن راهنمایی، از شما می‌خواهم مرا در کمک تحصیلی و نوع برنامه‌ریزی برای خواهر و برادرم راهنمایی […]

سؤال :

می‌خواهم تا شروع سال تحصیلی برنامه‌ریزی درستی برای خود ترتیب دهم تا درس‌های دبیرستانی ام را به خوبی یاد بگیرم تا ۲ سال دیگر که می‌خواهم در آزمون ورود به دانشگاه شرکت کنم، کاملاً آماده باشم. ضمن راهنمایی، از شما می‌خواهم مرا در کمک تحصیلی و نوع برنامه‌ریزی برای خواهر و برادرم راهنمایی کنید.

س، م از اصفهان

 

پاسخ از دکتر ایمانی :

هر فردی با توجه به استعداد، توان و امکاناتی که در اختیار دارد، برنامه‌ریزی متفاوتی برای پیشرفت در تحصیل دارد. به عنوان مثال شما ممکن است برای درس شیمی خود در هفته به ۵ ساعت مطالعه نیاز داشته باشید و فرد دیگری به ۷ ساعت. با در نظر گرفتن این نکته هر شب برای فردای خود برنامه‌ریزی کنید، نه اینکه ۱ برنامه هفته‌ای یا دائمی داشته باشید. شما در این برنامه‌ریزی که هر شب قبل از خواب انجام می‌شود، حتی برای غذا خوردن، نماز خواندن و سایر کارهای ریز و کوچک نیز زمانی را باید در برنامه بگنجانید.

در مورد خواهر و برادری که به وضعیت تحصیلی آنها رسیدگی می‌کنید نیز باید بگویم کمک شما این طور نباشد که هر زمان آن‌ها درمانده شده‌اند شما برنامه خود را کنار بگذارید و به آنها پاسخ دهید؛ بلکه هر شب برای روز بعد با توجه به برنامه خودتان و آنها جایی را برای رسیدگی به درس‌های آنها اختصاص بدهید و در آن زمان، وقت دیگری را به آنها اختصاص ندهید. نکته آخر اینکه برنامه‌ریزی هر شب شما بهتر است با توجه به هدف‌ها و برنامه درسی مدرسه باشد که بتوانید با سطح کلاس و انتظارات مدرسه نیز پیش بروید.

ارسال دیدگاه