کد خبر : 531778

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۲۱ زمان : ۲۲:۰۰

ایتالیا بیش از ۵۰ هزار کارتن خواب دارد

شمار افراد بی خانمان در ایتالیا از بیش از ۴۷ هزار نفر در سال ۲۰۱۱ میلادی، در سال ۲۰۱۴ به بیش از ۵۰ هزار نفر افزایش یافته است.   ایستات تحقیقات خود را برپایه افرادی انجام داده است که در ماه های نوامبر و دسامبر سال ۲۰۱۴ حداقل یک بار از سرویس های غذاخوری و […]

شمار افراد بی خانمان در ایتالیا از بیش از ۴۷ هزار نفر در سال ۲۰۱۱ میلادی، در سال ۲۰۱۴ به بیش از ۵۰ هزار نفر افزایش یافته است.

 

ایستات تحقیقات خود را برپایه افرادی انجام داده است که در ماه های نوامبر و دسامبر سال ۲۰۱۴ حداقل یک بار از سرویس های غذاخوری و یا پناهگاه های شبانه در ۱۵۸ شهر ایتالیا استفاده کرده اند.
بر اساس این گزارش ، ۳۸ درصد از بی خانمان ها در شمال غربی، ۲۳.۷ درصد در مرکز ایتالیا و ۹.۲ درصد در جزایر این کشور زندگی می کنند که نسبت به آمار سال ۲۰۱۱ تغییری نکرده است. شمار بی خانمان ها در شمال شرق ایتالیا از ۱۹.۷ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافته و در جنوب ایتالیا از ۸.۷ درصد به ۱۱.۱ درصد افزایش پیدا کرده است.
در ایتالیا اغلب افراد بی خانمان را مردان (۸۵.۷ درصد) تشکیل می دهند. ۵۸.۲ درصد از این افراد خارجی هستند و ۷۵.۸ درصد نیز کمتر از ۵۴ سال سن دارند. میانگین سن بی خانمان ها از ۴۲ سال در سال ۲۰۱۱ به ۴۴ سال در سال ۲۰۱۴ افزایش پیدا کرده است.
ایستات به تازگی با اشاره به آمار مربوط به فقر در سال ۲۰۱۴ میلادی، اعلام کرد: بیش از ۲۸ درصد مردم ایتالیا در خطر فقر و انزوای اجتماعی قرار دارند.
به گزارش ایستات، شاخص خطر فقر و انزوای اجتماعی در سال ۲۰۱۴ نسبت به سال ۲۰۱۳ تفاوت چندانی نکرده است. تعداد افراد متعلق به خانواده های محروم از۱۲.۳ درصد کل جمعیت در سال ۲۰۱۳ به ۱۱.۶ درصد در سال ۲۰۱۴ کاهش پیدا کرد ، اما در عوض شاخص افرادی که در خانواده های کم اشتغال زندگی می کند از ۱۱.۳ درصد در سال ۲۰۱۳ به ۱۲.۱ درصد در سال ۲۰۱۴ افزایش یافته است. این در حالی است که شاخص مربوط به برآورد خطر فقر در دو سال اخیر بدون تغییر باقی مانده است.
مؤسسه خیریه «کاریتاس» نیز در ماه های اخیر در گزارشی در خصوص تأثیر بحران اقتصادی بر ایتالیا با اشاره به آمار سال ۲۰۱۳ میلادی اعلام کرد که بیش از ۱۰ میلیون ایتالیایی برابر با بیش از ۱۶ درصد جمعیت این کشور در شرایط فقر نسبی بسر می برند و از هر چهار ایتالیایی، یک نفر در خطر فقر است.
نبود یک چشم انداز امیدبخش اقتصادی در مناطق جنوبی ایتالیا منجر به مهاجرت شدید داخلی شده و در سال ۲۰۱۳ میلادی ۱۳۳ هزار نفر از این مناطق فقیر مهاجرت کرده اند.
انجمن خیریه «سان اجیدیو» به تازگی اعلام کرد، شمار افرادی که در ایتالیا از «فقر مطلق» رنج می برند، به شش میلیون نفر رسیده است. تنها در شهر رم هفت هزار و ۸۰۰ فقیر بی خانمان زندگی می کنند که شب های زمستانی در مراکز استقبال در شهرداری، کلیساها و مؤسسات داوطلبی پناه می گیرند. در رم همچنین حدود دو هزار و ۵۰۰ فقیر بدون هیچ پناهی شب ها را سپری می کنند و دو هزار نفر دیگر نیز در سرپناه های موقتی سکنی دارند.

منبع : خبرگزاری دانشجو
ارسال دیدگاه