کد خبر : 531480

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۱۷ زمان : ۸:۰۰

اهمیت بازی‌های کودکانه از دید روانشناس

جعفر بای آسیب‌شناس اظهار کرد: خانواده یکی از عوامل بسیار مهم در رشد ذهنی یک کودکان محسوب می‌شوند که نقش مهمی در خلاقیت کودکان دارد. وی افزود: بازی‌هایی که نیاز به خلاقیت و ابتکار دارد نقش مهمی در شکوفا شدن توانایی و استعداد کودک داشته و می‌تواند راهنمایی باشد برای آموختن یک مهارت در دوران […]

جعفر بای آسیب‌شناس اظهار کرد: خانواده یکی از عوامل بسیار مهم در رشد ذهنی یک کودکان محسوب می‌شوند که نقش مهمی در خلاقیت کودکان دارد.
وی افزود: بازی‌هایی که نیاز به خلاقیت و ابتکار دارد نقش مهمی در شکوفا شدن توانایی و استعداد کودک داشته و می‌تواند راهنمایی باشد برای آموختن یک مهارت در دوران بزرگسالی، مهارتی که کودک توانایی آن را بیش از سایر موارد دارد.
بای تصریح کرد: یکی از نیازهای مهم و اساسی کودک، نیاز به بازی و اسباب‌بازی بوده همچنین کودک بدون بازی نمی‌تواند به رشد متعادل و سازنده‌ای برسد، اسباب‌بازی شوق زیستن را در وجود کودک برای انگیزه موجب رشد عاطفی و اجتماعی کودک می‌شود.
این آسیب‌شناس در پایان گفت: کودک از راه بازی می‌تواند به استعدا‌ها، توانایی‌ها،خواست‌ها، نکات مثبت و منفی خود پی ببرد و لذا با شناخت ویژگی‌های خود ساخت شخصیت خود را تحکیم بخشد.
ارسال دیدگاه