کد خبر : 530500

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۰۳ زمان : ۸:۰۰

انتخابات مجلس و خیز روحانی برای دور دوم ریاست جمهوری

خبرگزاری بلومبرگ (bloomberg) در گزارشی در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی به اختلافات و انتقادات احزاب داخلی از یکدیگر پرداخت و نوشت: در حالی اختلافات داخلی بین احزاب افزاش یافته است که رئیس جمهور ایران به دنبال پیروزی در دوره دوم ریاست جمهوری است. بلومبرگ نوشت: ماه قبل علی اکبر صالحی بعد از ارائه گزارش […]

خبرگزاری بلومبرگ (bloomberg) در گزارشی در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی به اختلافات و انتقادات احزاب داخلی از یکدیگر پرداخت و نوشت: در حالی اختلافات داخلی بین احزاب افزاش یافته است که رئیس جمهور ایران به دنبال پیروزی در دوره دوم ریاست جمهوری است.

بلومبرگ نوشت: ماه قبل علی اکبر صالحی بعد از ارائه گزارش توافق برجام مورد انتقادات تندی قرار گرفت. و اکنون با توجه به نزدیک و حساس بودن انتخابات مجلس ایران، اختلافات بین متحدان روحانی و تندرو ها افزایش یافته است. حسن روحانی با توجه به اینکه کاهش تحریم ها را در پرونده خود دارد، پیروزی بزرگ در مجلس می تواند کمک بزرگی برای وی در قول های اقتصادی که داده است، باشد و او را در پیروزی در انتخابات دوره دوم ریاست جمهوری کمک کند. این در حالی است که مخالفان، دولت را متهم می کنند که درب های ایران را برای نفوذ اقتصادی و فرهنگی غرب باز کرده اند.

بلومبرگ در ادامه به توافق هسته ای انجام شده پرداخت و نوشت: توافق ژولای حاکی از این بود که باید به انزوای اقتصادی ایران پایان داده شود و انتظارات حاکی از افزایش رشد اقتصادی و سرمایه گذاری های داخلی است. باید گفت سال آینده می تواند سال بسیار سختی برای روحانی و تیمش باشد زیرا مردم با انجام توافق هسته ای توقع بهتر شدن اوضاع زندگی و همچنین افزایش اشتغال و کاهش رکود اقتصادی را دارند.

مقاله نویس این خبرگزاری در ادامه افزود: با توجه به غیبت چند ساله اکثریت اصلاح طلب ها در انتخابات مجلس ایران، اکنون مجلسی با اعتدال بیشتری می تواند فرصت های بیشتری را بوجود آورد. البته بسیاری بر این باورند که روی کار آمدن مجلس از اصلاح طلبان می تواند کشور را از نظر فرهنگی و آزادی های اجتماعی به خطر بیاندازد.

بلومبرگ در ادامه افزود: در ادامه تنش ها، اکنون دستگیری های اقتصادی و سیاسی نیز افزایش یافته اند و سپاه ایران با صراحت کامل در مورد دخالت ها و نفوذ غربی ها در ایران بعد از انجام توافق هسته ای هشدار داده است. برای آقای روحانی انجام اصلاحات اقتصادی می تواند به تدریج مسیر اصلاحات اجتماعی و فرهنگی را نیز فراهم آورد.

منبع : جام نیوز
ارسال دیدگاه