کد خبر : 553

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۰ زمان : ۳:۵۵

امام جمعه میاندورود: وزن و سنگینی امامت و ولایت بیشتر از تمام گذشته‌ها و انبیا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندورود، حجت‌الاسلام مجتبی رسولی‌جویباری شنبه شب در جمع فرماندهان و پرسنل قرارگاه الغدیر استان مازندران ابراز داشت: انسان‌برترین و کامل‌ترین موجود و سرآمد همه مخلوقات روی زمین است لذا باید تعریف کاملی از انسان ارائه شود. امام جمعه شهرستان میاندورود بزرگترین نعمت معنوی را رسالت و امامت عنوان کرد […]

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندورود، حجت‌الاسلام مجتبی رسولی‌جویباری شنبه شب در جمع فرماندهان و پرسنل قرارگاه الغدیر استان مازندران ابراز داشت: انسان‌برترین و کامل‌ترین موجود و سرآمد همه مخلوقات روی زمین است لذا باید تعریف کاملی از انسان ارائه شود.

امام جمعه شهرستان میاندورود بزرگترین نعمت معنوی را رسالت و امامت عنوان کرد و ابراز داشت: خداوند در ازای این نعمت بر همه انسان‌ها منت گذاشته، چراکه ولایت بالاتر از رسالت و نبوت است.

رسولی با اشاره به مقام و منزلت امیرالمومنین (ع) و واقعه غدیر در بین شیعیان اظهار داشت: اراده و مشیت پروردگار از روز اول بر این تعلق گرفته است که یک دین بیشتر وجود نداشته باشد و آن اسلام است.

رسولی ادامه داد: اگر دینی وجود داشته باشد که رنگ و بوی اسلام نداشته باشد مردود است، زیرا اسلام دین آسمانی و مورد پذیرش پروردگار است و اگر قبل از اسلام دین‌هایی وجود داشتند فقط مقدمه اسلام بوده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میاندورود با بیان اینکه دین پیامبر (ص) تا روز غدیر به اکمال نرسیده بود، افزود: خداوند در روز غدیر دین را کامل کرد و نعمت را تمام کرد.

خطیب جمعه شهر سورک مرکز شهرستان میاندورود آخرین درجه از نعمت‌ها را نعمت ولایت دانست و افزود: با ولایت رسالت و نبوت کامل شده است.

وی ولایت حضرت علی (ع) را بالاترین نوع ولایت دانست و گفت: یکی از شبهاتی که مطرح است این است که جایگاه ائمه معصومین در روز غدیر کجا بوده، در حالی که روایات متقنی وجود دارد که پیامبر (ص) در روز غدیر اسامی تمام ائمه معصومین (ع) را با نام و القابشان ذکر کردند.

رسولی‌جویباری انحصار ولایت و امامت را در خاندان پیامبر (ص) از حضرت علی (ع) تا حضرت مهدی (عج) عنوان کرد و ابراز داشت: در روز غدیر این موضوع به بالاترین درجه خود رسیده است و از طرفی چون اکمل و اتم است برترین عید امت اسلام محسوب می‌شود.

رسولی بیان کرد: خداوند در روز غدیر، پیامبر (ص) را به عنوان یک پیام‎رسان و رسول خطاب فرموده و می‌گوید: ماموریت داری تا این مسئولیت مهم را ابلاغ کنی که اگر ابلاغ نکنی رسالت کامل نشده است.

وی گفت: امر ولایت آنقدر مهم است که خداوند حاضر است ارسال رسل و انزال کتب را در یک کفه و امامت و ولایت را در کفه دیگر قرار دهد.

امام جمعه میاندورود افزود: وزن و سنگینی امامت و ولایت بیشتر از تمام گذشته‌ها و انبیا است، چراکه اگر این‌گونه نبود خداوند برای ابلاغ این پیام مهم با خطاب و عتاب برخورد نمی‌کرد.

وی گفت: خطر سیاسی، ضعف فرهنگی و فکری مردم بود که پیامبر (ص) را آزار می‌داد و مانع ابلاغ پیام ایشان در مراحل قبل شده بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میاندورود گفت: این اضطراب در پیامبر (ص) وجود داشت که جوسازی سنگین برای او ایجاد کنند و بگویند: پیامبر (ص) بعد از این همه سال مردم را به خودش و خاندان خودش دعوت کرده است.

رسولی ادامه داد: این ماموریت انجام شد و همه آن‌هایی که حضور داشتند با امیرالمومنین (ع) به عنوان امام و ولی بیعت کردند اما جالب اینجاست که نخستین کسانی که به عنوان تبریک به محضر حضرت علی (ع) مشرف شدند خلیفه اول و دوم بودند.

وی ابراز داشت: هیچ کس در غدیر خم به این موضوع اعتراض نکرد و سه روز زمان برد تا همه با حضرت به عنوان ولی و امام بعد از پیامبر (ص) بیعت کردند.

امام جمعه میاندورود با بیان اینکه در این قضیه نه‌تنها مورخان شیعه که مورخان اهل سنت نیز این مراسم را از ابتدا تا انتها نقل کرده‌اند، افزود: همه این موضوع را پذیرفتند و بزرگان اهل سنت هم نقل کردند که آیه اکمال دین در غدیر نازل شده است.

وی گفت: اگر کسی منکر ولایت فقیه شود منکر ولایت امیرالمومنین(ع) و منکر ولایت همه انبیاء عظام است و این شرک را به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه میاندورود ابراز داشت: امروز محور همه کارهای ما در اسلام و نظام اسلامی ولایت فقیه است و اگر در همه کارها می‌خواهیم موفق شویم یک شاخص بیشتر نداریم و آن ولایت فقیه است.

وی در پایان تاکید کرد: هر کسی با ولایت فقیه منطبق باشد از او حمایت می‌کنیم و اگر ذره‌ای با ولی فقیه فاصله داشته باشد ما از او روی گردانیم، چراکه محور ما در نظام اسلامی ولی فقیه است.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930720000042#sthash.CUZkB78d.dpuf

ارسال دیدگاه