کد خبر : 524653

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۲۵ زمان : ۱۲:۰۰

اعتراف های تکان دهنده یک نامزد انتخابات

به گزارش مجله اینترنتی تازه های جهان ، دونالد ترامپ را همه ی آمریکایی ها می شناسند، از ترامپ در آمریکا به عنوان یک ابر تاجر هفت میلیارد دلاری، مجری قهار و سرمایه گذار کلان نام برده می شود. ثروت فراوان، چندین آسمان خراش، هتل و سازمان های مختلف در کنار موفقیت تجاری، ترامپ را به ستاره‌ای مشهور […]

به گزارش مجله اینترنتی تازه های جهان ، دونالد ترامپ را همه ی آمریکایی ها می شناسند، از ترامپ در آمریکا به عنوان یک ابر تاجر هفت میلیارد دلاری، مجری قهار و سرمایه گذار کلان نام برده می شود. ثروت فراوان، چندین آسمان خراش، هتل و سازمان های مختلف در کنار موفقیت تجاری، ترامپ را به ستاره‌ای مشهور تبدیل کرده است. وی همچنین در سال ۲۰۱۲ هزینه‌های برگزاری مراسم دوشیزه جهان را بر عهده گرفت.

ترامپ با تکیه بر موفقیت فراوان در ساخت و ساز و تلوزیون، نامش را بر کالاهای بسیاری زد. لباس مردانه، رستوران، بستنی، عطر، آب معدنی، زمین گلف، مجله و دانشگاه و… همگی امروز در بخش هایی از آمریکا با نام ترامپ شناخته می شود. موقعیت اقتصادی ویژه ترامپ همیشه او را به عنوان یکی از سرمایه داران بزرگ حامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از هر دو حزب در سطح ایالات متحده آمریکا معرفی نموده است.

با این حال این بار دونالد ترامپ با اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری از سوی حزب جمهوری خواه زمینه شگفتی فراوانی را فراهم نموده است. بنابر نظرسنجی های صورت گرفته محبوبیت وی به شکلی اعجاب انگیزی در میان هم حزبی هایش در حال افزایش است با این همه شماری از ناظرین مسائل انتخابات آمریکا این تحول را ناشی از اعلام نامزدی وی دانسته و آن را چندان پایدار نمی دانند. بر اساس آخرین نظرسنجی ها میزان محبوبیت دونالد ترامپ در میان جمهوری خواهان در حال حاضر ۱۸ درصد است و بعد از وی جب بوش فرماندار سابق کالیفرنیا و برادر کوچک تر جرج بوش رئیس جمهوری سابق آمریکا از حمایت ۱۵ درصد رای دهندگان جمهوریخواه برخوردار است.

دونالد ترامپ هم چون هم  حزبی هایش در روزهای اخیر حملات سهمگینی را بر علیه عمل کرد باراک اوباما رئیس جمهور فعلی به ویژه در رابطه با توافق هسته ای با ایران داشته است. وی در یکی از نطق های اخیرش در مقابل خبرنگاران با زیر سوال بردن تلاش های دولت اوباما برای رسیدن به توافق هسته ای با ایران، این توافق را وحشتناک و مضحک خواند و با زیر سوال بردن اقدامات و سیاست های اوباما گفت: «به توافقی که او (اوباما) می خواهد با ایران برسد نگاهی بیندازید. اگر او به چنین توافقی با ایران برسد عمر اسراییل دوام زیادی نخواهد داشت، این یک فاجعه است.

وی صراحتا اظهار داشته است که ما باید از اسراییل حمایت کنیم. ما در دولت آینده زمام امور را به فردی چون جان کری (وزیر خارجه آمریکا) نخواهیم سپرد که هیچ ایده ای درباره مذاکرات ندارد و در حال مذاکره با ایران برای رسیدن به یک توافق وحشتناک و مضحک است و  با وجودی که ۷۲ سال از عمرش گذشته با دوچرخه کورس می گذارد! می افتد و پایش می شکند. من چنین کاری نمی کنم و قول می دهم با دوچرخه کورس نگذارم!

اعترافاتی تکان دهنده

برآورد مواضع نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اعم از کاندیدهای جمهوری خواهان و یا دموکرات ها در طول دوره های متعدد انتخابات در آمریکا حاکی از آن است که با وجود انتقادهای گسترده هر یک از نامزدها از سیاست های موجود، اما هیچ یک تا کنون ساختار و سیاست های کلان انتخاباتی موجود در این کشور را زیر سوال نبرده و از ناکارآمدی سیستم موجود سخن نرانده است، امری که گویی دونالد ترامپ با سنت شکنی اش مبادرت به آن ورزیده است.

دونالد ترامپ در سخنرانی اخیرش به تندی اظهار داشته است که سیاست مدارن آمریکایی از سکوت مردم بهره برداری کرده اند. مردم آمریکا جز در مواقع انتخابات ساکت هستند. من همه این سیاست مداران را می شناسم و بهتر از همه آن ها را می شناسم زیرا به همه شان در رقابت های انتخاباتی شان کمک مالی کرده ام. آن ها نظر مردم را جلب می کنند و در انتخابات به پیروزی می رسند و دیگر به مردم توجه ندارند و باز زمان انتخابات به سراغ جلب نظر مردم می روند. بارها و بارها شاهد این وضع بوده ام. من از این وضع خسته شده و به ستوه آمده ام. آن ها با مردم به خوبی برخورد نمی کنند، رفتارشان همانند شهروندان درجه سوم بوده و باید این روند هرچه زودترمتوقف شود. به گفته ی ترامپ سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان همانند پادشاهان راه می روند و سخنرانی می کنند اما هیچ اتفاقی رخ نمی دهد.

ترامپ علاوه بر انتقاد نسبت به سیاست های موجود در آمریکا به وضعیت اسفناک  رو به افول کشورش در سطح داخلی و جامعه بین المللی اشاره کرده است. به گفته ی ترامپ چین اخیرا ارزش واحد پولی خودش را بار دیگر کاهش داد اما باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هیچ کاری انجام نداد. این درحالی است که ما برای بازسازی چین کارهای زیادی انجام دادیم. با پول ما بود که چین بازسازی شد. در چین پل هایی ساخته شده است که از پل های آمریکا نیز بزرگتر است. وضع فرودگاه ها و هواپیماهای امارات عربی متحده در دوبی و قطر هم از ما بهتر شده است. وضع زیرساختهای ما بسیار افتضاح بوده و پایانه های فرودگاهی مان در وضع وحشتناکی قرار دارد. در بیمارستان ها نیز که وضع روز به روز بدتر از گذشته می شود.

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چندی پیش نیز صراحتا درباره ی چگونگی ارتباط چین و آمریکا اظهار داشته بود که چین هیچ احترامی برای باراک اوباما قائل نیست و باید اقدام قوی علیه این کشور انجام شود.

ترامپ در خلال سخنانش گریزی نیز به وضعیت کنونی عراق زده و نسبت به نفوذ فزاینده تهران در عراق هشدار داده و آن را حاصل سیاست های جرج بوش و باراک اوباما دانسته است. وی با بیان این که ایران عملا عراق را در دست گرفته، حاکمان آمریکا را ابله نامید.

ترامپ اظهار داشت که من مخالف جنگ عراق بودم. من بیش از همه نگرش های نظامی دارم اما باید دانست چه زمانی از قدرت نظامی استفاده کرد. آمریکا حدود دو تریلیون دلار در عراق هزینه کرد. اما در نهایت چین توانست نفت عراق را به دست آورد. وی گفت: « آمریکا دو تریلیون دلار در عراق هزینه کرد و هزاران نظامی آمریکایی در عراق زخمی شدند اما آمریکا به هیچ دستاوردی دست نیافت. این درحالی است که ایران، عراق را در دست خودش گرفته است. در بخش هایی هم که ایران از آن جا دست کشیده است داعش جایگزین ایران شده است. داعش با نفت عراق، پولدار شده است.

این نامزد جمهوری خواهان از پشیمانی اش از سقوط صدام حسین در عراق سخن گفته و اظهار داشته که من عاشق صدام حسین نیستم اما بایستی دانست که بغداد و تهران به عنوان یک دوقلو هم دیگر را بالانس کرده و وجود یک قدرت موجب کنترل قدرت دیگر می شد، اما اکنون و با سقوط صدام حسین عملا عراق به کشوری فاسد و بی ثبات تبدیل شده و توسط تهران اداره می شود.

دونالد ترامپ صراحتا و با عصبانیت می گوید ما در آمریکا، رهبری جاهلانه ای داشته ایم، ورود به جنگ عراق اشتباه بود و وضع بدی پیش آمد. به هرحال، آمریکا وارد جنگ عراق شد و پس از آن گفته شد که عراق باید بازسازی شود. به ما چه ربطی دارد که عراق بازسازی شود. ما باید برای بازسازی کشور خودمان اقدام کنیم. پل های ما در حال از هم پاشیدن هستند، جاده های ما در وضع بسیار بدی قرار دارند، مدارس و بزرگراه ها و همه زیرساخت های دیگر ما در وضع آشفته قرار دارند. به هرحال، بایستی نیروهای ما زمانی از عراق خارج می شدند. خروج ما از عراق نیز فاجعه بار بود. عراق دیگر کشور نیست. گروه هایی فاسد در عراق حضور دارند. آمریکا دو هزار و پانصد تانک هاموی زرهی را به عراق ارسال کرد تا در اختیار ارتش عراق باشد اما وقتی دشمنان (داعش) حمله می کردند نیروهای ارتش عراق فرار کردند و این تانک ها به دست دشمن افتاد.

تاسف و عصبانیت ترامپ را در رابطه با عدم دسترسی به منافع کشورش در عراق را می توان در آخریت جمله ی وی به وضوح مشاهده نمود، آن جا که ترامپ فارغ از هزینه های مالی و انسانی کشورش در اشغال عراق صراحتا می گوید: «به هرحال، ما بایستی از عراق خارج می شدیم اما بایستی کنترل نفت عراق را در دست می گرفتیم. ما این کار را انجام ندادیم و نتیجه این شد که ایران و داعش نفت عراق را در کنترل خود گرفتند. همه به جز ما از نفت عراق استفاده می کنند.»

خوک های چاق و کثیف!

ترامپ کمپین خود را با شعار رسمی «ما کشورمان را دوباره عالی خواهیم کرد» و با تعهدی به این شروع کرد که «بهترین رئیس جمهور از لحاظ اشتغال باشد که خدا تا کنون نیافریده است»، با این حال دونالد ترامپ به بیان اظهارات جنجالی در سراسر آمریکا شهره است، چنان چه اظهارات جنجالی اش درباره خبرنگار زن شبکه فاکس نیوز باعث شد وی به نشست مهم محافظه‌کاران آمریکا در «آتلانتا» دعوت نشود.

ترامپ در مناظره اخیر از سوال «مگین کلی» خبرنگار شبکه فاکس نیوز درباره سخنان پیشین وی درباره زنان خشمگین شده بود و با عباراتی این خبرنگار زن را مورد اهانت قرار داده بود. مگین کلی، مجری فاکس نیوز به این نکته اشاره کرد که ترامپ زنان را «خوک‌های چاق، سگ، آدم‌های کثیف و حیوانات نفرت‌انگیز نامیده بود.» ترامپ در پاسخ وی می گوید: «من فقط رزی اودانل (یکی از بازیگران مطرح سینمای آمریکا) را گفته بودم.» با این وجود شواهدی وجود دارد که ترامپ به زنان دیگری به غیر از اودانل هم‌چنین نسبت‌هایی داده است.

دونالد ترامپ که ثروتش سر به هفت میلیارد دلار می‌گذارد پیشتر درباره مهاجران مکزیکی نیز اظهاراتی جنجالی داشته است ترامپ چنین اظهار نظر کرده بود: «…با خودشان مواد می‌آورند، جرم و جنایت می‌آورند، تجاوز می‌کنند و به گمانم بعضی های شان هم آدم‌های خوبی هستند. من با مرزبان‌ها صحبت کردم و آنها به من گفته‌اند که چه نصیب ما می‌شود.» این اظهارات نیز با انتقادات تند اسپانیایی تبارهای آمریکا و شماری سازمان های مدافع حقوق بشر در آمریکا مواجه شده است.

برآورد مواضع نامزدهای جمهوری خواهی که تا کنون از آمادگی خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آتی خبر داده اند نشان می دهد که حتی اگر تعداد جمهوری خواهانی که خودشان را نامزد انتخابات کرده‌اند از این هم بیشتر نشود، باز هم تعدادشان آن قدر هست که رقابت در بین آن ها زیاد و شدید شود. هرکدام از این چهارده نفر، فعلا باید به طرفداران حزب بقبولانند که از سیزده نفر دیگر محافظه‌کارتر و با برنامه‌تر هستند. فلذا در این رقابت هاست که گاهی نامزدها سعی می‌کنند با اصرار بر مواضع تند و تیز، از دیگران متمایز شوند. و این طور می‌شود که بقیه برای عقب نماندن از قافله محافظه‌کاری سعی می‌کنند حتی یک مرحله بیشتر به راست بروند. شماری از مواضع تند و تیز دونالد ترامپ را می توان این گونه ارزیابی نمود.

منبع : فرهنگ نیوز
ارسال دیدگاه