کد خبر : 3402

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۹ زمان : ۷:۲۳

از اینکه می‌خواهم پدر بشوم نگرانم

سؤال : مردی ۳۶ ساله هستم که به تازگی همسرم باردار شده است. اینک دچار دلهره و تردید شده ام. احساس می‌کنم نمی‌توانم پدر خوبی برای فرزندم باشم. با مطرح‌کردن این موضوع همسرم نیز دچار نگرانی شده است. لطفا ما را راهنمایی کنید.   پاسخ : افرادی که دشواری و حساسیت موضوعی را درک میکنند، […]

سؤال :

مردی ۳۶ ساله هستم که به تازگی همسرم باردار شده است. اینک دچار دلهره و تردید شده ام. احساس می‌کنم نمی‌توانم پدر خوبی برای فرزندم باشم. با مطرح‌کردن این موضوع همسرم نیز دچار نگرانی شده است. لطفا ما را راهنمایی کنید.

 

پاسخ :

افرادی که دشواری و حساسیت موضوعی را درک میکنند، هنگام پذیرش مسئولیت آن موضوع دچار نگرانی و استرس می‌شوند. در مقابل افراد سهل‌انگار به دلیل عدم درک حساسیت و ناآگاهی حاضر به انجام هر کاری یا پذیرفتن هر مسئولیتی هستند. این افراد در هنگام انجام وظیفه هم ساعی نیستند و امور را باری به هر جهت می‌گذرانند. احتمالا شما جزو افراد دسته اول هستید و چون می‌خواهید وظیفه خود را به خوبی انجام دهید، دچار نگرانی شده اید. می‌ترسید مبادا نتوانید از عهده تمامی مسئولیتها برآیید. این حس شما بسیار ارزشمند است. البته تا زمانی که این حس شما را وادار به فعالیت نماید سعی کنید آگاهیهای لازم را به دست آوردید. کتابهایی را در مورد پرورش کودک مطالعه کنید. در مورد روحیه همسرتان حساس باشید. و احتیاجات وی را به لحاظ معنوی و مادی برآورده سازید. وقتی اطلاعاتی کسب کنید، نگرانی شما کم خواهدشد. نباید اجازه دهید که این اضطراب همه زندگی شما را فرا گیرد. و در مقابل اتفاقات افتاده استیصال کنید. سعی در به دست آوردن روحیه خود داشته باشید.

 

خوانندگان مجله اینترنتی تازه های جهان! شما هم می‌توانید سؤالهای خود را از بخش مشاوره برای کارشناسان مجله ارسال کنید.

ارسال دیدگاه