کد خبر : 531421

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۱۶ زمان : ۸:۰۰

آیا برای آغاز زندگی مشترک آماده‌اید؟

محمدرضا نظامی روانشناس خانواده اظهار کرد: برای ورود به مرحله جدید زندگی یعنی ازدواج، تکمیل رشد روانی شخص و دارا بودن مهارت‌های کافی ضروری بوده و یکی از اصول مهم در موفقیت زندگی مشترک است. وی در ادامه افزود: فردی که به بلوغ فکری و روحی نرسیده، تکلیفش با هویت خودش نیز نامشخص بوده و […]

ازدواج آیا برای آغاز زندگی مشترک آماده‌اید؟
محمدرضا نظامی روانشناس خانواده اظهار کرد: برای ورود به مرحله جدید زندگی یعنی ازدواج، تکمیل رشد روانی شخص و دارا بودن مهارت‌های کافی ضروری بوده و یکی از اصول مهم در موفقیت زندگی مشترک است.
وی در ادامه افزود: فردی که به بلوغ فکری و روحی نرسیده، تکلیفش با هویت خودش نیز نامشخص بوده و هنوز آمادگی پذیرش مسئولیت یک زندگی و خانواده را نداشته همچنین تا زمانی که پاسخ منطقی به این پرسش که “چرا میخواهم ازدواج کنم” را ندارد بدین معنا بوده که فرد هنوز آمادگی لازم برای شروع زندگی را ندارد.
نظامی با اشاره به انگیزه‌های غلط برای ازواج تأکید کرد: ازدواج به دلایل غیر منطقی از جمله نیازهای جنسی، جبران ناکامی‌های عاطفی گذشته، خسته شدن از مجرد بودن و ترس از افزایش سن، تسلیم در برابر فشارهای محیطی و شرایط اقتصادی و یا درگیرعشق یک طرفه شدن باعث عدم تداوم زندگی مشترک خواهد بود.
این روانشناس در پایان اضافه کرد: تمرین مهارت‌های مختلف در زندگی مانند صبر، همدلی، گفت‌وگو، گذشت، مسئولیت‌پذیری، مدیریت هیجان‌ها و پایبندی به تعهدات در دوران مجردی پشتوانه این مهارت‌ها، باعث استحکام زندگی مشترک خواهد شد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال دیدگاه