کد خبر : 526301

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۲۲ زمان : ۴:۰۰

آمریکا چند مقام دیگر حماس را تحریم کرد

به نقل از پایگاه خبری الحره، وزارت خزانه داری آمریکا افرادی از جمله «صالح العاروری» عضو دفتر سیاسی حماس، «ماهر صلاح جواد» حامی مالی این جنبش در عربستان و «ابوعبیده خیری حافظ الاغا» شهروند عربستانی و حامی مالی حماس و نیز شرکت بین المللی بازرگانی و سرمایه گذاری «اسیاف» را که توسط الاغا در عربستان […]

به نقل از پایگاه خبری الحره، وزارت خزانه داری آمریکا افرادی از جمله «صالح العاروری» عضو دفتر سیاسی حماس، «ماهر صلاح جواد» حامی مالی این جنبش در عربستان و «ابوعبیده خیری حافظ الاغا» شهروند عربستانی و حامی مالی حماس و نیز شرکت بین المللی بازرگانی و سرمایه گذاری «اسیاف» را که توسط الاغا در عربستان اداره می شود، در فهرست تحریم ها قرار داده است.
آمریکا جنبش حماس را به عنوان گروهی تروریستی محسوب کرده است.
وزارت خزانه داری آمریکا همچنین اعلام کرده که صالح العاروری از سال ۲۰۱۳ بر توزیع پول های حماس نظارت و با ماهر صلاح همکاری تنگاتنگ داشته است.
ماهر صلاح که دارای تابعیت انگلیسی و اردنی است، هدایت کمیته سرمایه گذاری حماس در سعودی را که وزارت خزانه داری آمریکا از آن به عنوان بزرگترین مرکز فعالیت های سرمایه گذاری حماس یاد می کند، برعهده داشته است.
آمریکا ادعا کرده که وی اواخر سال ۲۰۱۴ هدایت چند شرکت صوری در عربستان را که اقدام به پولشویی به نفع حماس می کرد، برعهده داشت. 
براساس گزارش این منابع، ابوعبیده خیری و شرکت تحت کنترل وی، برای حماس سرمایه گذاری های زیادی در عربستان انجام داده است.
از سوی دیگر یک تبعه مصری به نام «محمدرضا محمد انور عوض» که دارای یک شرکت صرافی است نیز در فهرست تحریم شدگان قرار دارد.
وزارت خزانه داری آمریکا، اموال این افراد و شرکت یاد شده در آمریکا را بلوکه کرده و نسبت به همکاری افراد و شرکت های آمریکایی با آنها هشدار داده است.
دولت آمریکا روز سه شنبه نیز نام سه تن از رهبران حماس و مسئولان نزدیک به حزب الله لبنان را در فهرست سیاه قرار داد و تحریم هایی را علیه آنان وضع کرد.

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا )
ارسال دیدگاه