کد خبر : 2035

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۰ زمان : ۷:۰۰

آداب ازدواج و همسرداری

ازدواج یک پیمان آسمانی است که دو زوج با یکدیگر پیوند می‌بندند تا نسل آینده را بسازند. زوجین علاوه بر آنکه نسبت به یکدیگر حقوق و تکالیف متقابلی دارند در تعامل با یکدیگر نیز باید رفتار و آداب برتر را به منظور ساختن یکی زندگی باطراوت اسلامی رعایت کنند. آداب ازدواج و زوجین در قبال […]

ازدواج یک پیمان آسمانی است که دو زوج با یکدیگر پیوند می‌بندند تا نسل آینده را بسازند. زوجین علاوه بر آنکه نسبت به یکدیگر حقوق و تکالیف متقابلی دارند در تعامل با یکدیگر نیز باید رفتار و آداب برتر را به منظور ساختن یکی زندگی باطراوت اسلامی رعایت کنند. آداب ازدواج و زوجین در قبال یکدیگر غیر از تکالیفی است که هر یک در مقابل دیگری متعهد و ملزم به انجام آن است. همه می‌دانند ازدواج ماهیتی دارد که زوجین نمی‌توانند با روابط خشک حقوقی آن را به اوج کمال برسانند و بسا برخورد سخت حقوقی که باعث اختلاف و شکستن زندگی زوجین شده است.

از آداب زوجین تعبیر به حقوق اخلاقی می‌کنیم بدین معنی که هر یک از زن و مرد در قبال یکدیگر حقوقی دارند که طرف مقابل باید به آن حقوق احترام اخلاقی بگذارد و این رعایت ادب و اخلاق در تعامل با یکدیگر زندگی را شیرین تر و مستحکم‌تر می‌سازد. همواره این پرسش برای خانواده ها مطرح است که حرف کدام یک مقدم است؟ چه کسی باید گذشت کند؟ چه رفتار یا اعمالی مناسب زن یا مرد است؟ خوب همسرداری چیست؟ و چگونه یک مرد با زن خود می‌تواند رفتار مناسبی داشته باشد؟ برای پاسخ به این قبیل پرسش‌ها قبل از آنکه نوبت به خط قرمز خانواده برسد، اخلاق و آداب زوجین در قبال یکدیگر به آنها پاسخ می‌دهد و اهمیت رفتار هر یک از زوجین را در قبال دیگری مشخص می‌سازد.

ارسال دیدگاه