کد خبر : 532700

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۰۶ زمان : ۲:۰۰

یک نرم‌کننده بسیار عالی برای موهای خشن

هرچند که بسیاری از افراد از خاصیت های آن در درمان ریزش مو و بهبود رشد مو آگاهی ندارند. علت موثر بودن حنا  در رشد مو این است که با پروتئین های طبیعی در مو مخلوط می شود در نتیجه سبب تحریک رشد مو می شود. بعلاوه استفاده از حنا بطور منظم مو را سالم […]

حنا یک نرم‌کننده بسیار عالی برای موهای خشن

هرچند که بسیاری از افراد از خاصیت های آن در درمان ریزش مو و بهبود رشد مو آگاهی ندارند. علت موثر بودن حنا  در رشد مو این است که با پروتئین های طبیعی در مو مخلوط می شود در نتیجه سبب تحریک رشد مو می شود. بعلاوه استفاده از حنا بطور منظم مو را سالم تر و محکم تر می کند.

فواید استفاده از حنا برای مو
حنا  یک درمان طبیعی ضد ریزش مو و حفظ سلامت مو است. کوتیکول های مو را درمان میکند در نتیجه در بهبود سلامت ریشه مو نیز موثر است که این امر مانع از خرد شدن تارهای مو شده و درخشندگی موها را حفظ می کند. همچنین حنا PH پوست سر را در حد متعادل نگه می دارد تا از ریزش موی زودرس جلوگیری کند.بسیاری از مشکلات پوست سر نظیر شوره و خشکی را درمان می کند. علاوه بر آن اثرات آلودگی بر روی مو و خشکی بیش از حد بعلت استفاده از سشوار را از بین می برد. در آخر ذکر توجه داشته باشید که حنا مانع از سفیدی زودرس مو می شود.

خواص نرم کنندگی حنا
حنا  یک نرم کننده گیاهی بسیار عالی بشمار می آید. سبب می شود تا موهایتان شفاف و براق بنظر برسد همچنین مو را تغذیه می کند و آن را نرم و ابریشمی می سازد. بهترین راه جهت استفاده از فواید حنا برای نرم کردن مو خیساندن آن در ماست ساده و سپس مالیدن آن به تمام نواحی سر است. ماست مانع از خشکی مو شده و درخشندگی تارهای مو را سبب می شود. همچنین می توانید پودر حنا را با ماست و چند قطره آبلیمو مخلوط نمایید و به سر خود بمالید و بعد از یکساعت سرتان را بشویید. اگر می خواهید از حنا برای تیره کردن رنگ موهایتان استفاده کنید پودر حنا و آبلیمو را در یک ظرف آهنی مخلوط نمایید و بگذارید یک شبانه روز بماند. البته اگر می خواهید موهایتان رنگ قهوه ای مایل به قرمز داشته باشد به هیچ وجه از ظروف آهنی استفاده نکنید.

اگر از دانه های شنبلیله در مخلوط بالا استفاده نمایید حنا بعنوان یک ضد شوره عالی به شما در از بین بردن آنها کمک می کند. برای این کار یک قاشق چایخوری دانه شنبلیله را در آب خیس کنید و بگذارید یک شب بماند سپس ماده ای خمیری شکل از آن تهیه کنید و با حنا مخلوط نمایید. همچنین می توانید با اضافه نمودن چند قطره روغن کرچک و روغن نعنا خاصیت آن را افزایش دهید. این ماده نه تنها موی شما را محکم و سالم می کند بلکه درخشندگی زیبایی به آنها می بخشد.

راهنمای استفاده از حنا
اگر از حنا با هدف رشد موهایتان استفاده می کنید باید آن را بصورت روغن و بطور منظم به کف سر خود بمالید. روش های زیر را دنبال کنید تا روغن حنا بدست آید.
ـ ۴/۱ لیتر روغن خردل را در یک ظرف گرم کنید.
ـ تعدادی برگ حنا را خرد کنید و درون ظرفی که روغن خردل در آن است ، بریزید.( برگ حنا در عطاری یافت می شود.)
ـ زمان دهید تا این مخلوط بجوشد.
ـ زمانیکه مخلوط قهوه ای مایل به قرمز شد شعله را خاموش کنید.
ـ قبل از اینکه آن را از صافی رد کنید چند دقیقه صبر کنید تا مخلوط سرد شود.
ـ آن را از صافی رد کنید ودرون یک بطری بریزید.
ـ زمانیکه می خواهید آن را بر روی پوست سرتان بمالید ، این روغن را با ماست و آبلیمو مخلوط نمایید.( مقدار روغن بستگی به طول موهایتان دارد.)
ـ بمدت دو ساعت بگذارید روی سرتان بماند سپس آن را با آب گرم بشویید.
.
مخلوط نمودن حنا با گیاهانی نطیر ریحان و مارچوبه نیز در رشد مو موثر است. یک راه طبیعی و بدون عوارض جانبی جهت زیبایی و درخشندگی مو بشمار می آید. امکان دارد استعمال حنا در مقایسه با برخی از محصولات گران قیمت بهداشتی اتلاف وقت بشمار آید اما صرفا زمانی به خواص آن پی می برید که آن را بطور منظم استفاده نمایید.

ارسال دیدگاه