کد خبر : 532698

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۰۶ زمان : ۲:۰۰

یادداشت نویسنده گاردین درباره ایران

پل فارل نویسنده گاردین استرالیا و سایت «ای بی سی» پس از اینکه ابراز امیدواری کرد استرالیایی های بیشتری به ایران سفر کنند، در یادداشتی نوشت: قطاری که از استانبول به تهران می رود، یکی از بهترین مسافرت ها با قطار است. در طول چهار روز از روی کوه ها به سمت شرق خواهید رفت. […]

ایران یادداشت نویسنده گاردین درباره ایران

پل فارل نویسنده گاردین استرالیا و سایت «ای بی سی» پس از اینکه ابراز امیدواری کرد استرالیایی های بیشتری به ایران سفر کنند، در یادداشتی نوشت:

قطاری که از استانبول به تهران می رود، یکی از بهترین مسافرت ها با قطار است. در طول چهار روز از روی کوه ها به سمت شرق خواهید رفت. بعد از توفقی که در اطراف دریاچه وان انجام می شود، قطار دوم شما را به قلب تهران می برد.

این بهترین روشی بود تا کشوری را که چیزهایی زیادی درباره اش شنیده ام، کشف کنم. من سال ۲۰۱۱ به آن کشور رفتم چیزی از آن نفهمیدم. پس از اینکه وزارت امور خارجه استرالیا شدت هشدار سفرش به ایران را مقداری کاهش داد، استرالیایی های بیشتری شانس سفر به این کشور را خواهند داشت. اکنون به مسافران استرالیایی به جای اینکه در سفرشان به ایران تجدیدنظر کنند، پیشنهاد می شود تا با احتیاط به ایران سفر کنند.

در زمان سفر من به ایران اتفاقات زیادی و عجیبی افتاد؛ بهار عربی در خاورمیانه و شمال افریقا  شروع شد. تحریم ها در ایران در سال ۲۰۰۹ پس از ریاست جمهور محمود احمدی نژاد شدیدتر شده بود و در همان زمان شدت هشدار ها برای سفر به ایران شدت پیدا کرده بود.

پس همانطور که انتظار می رفت وقتی به ایران سفر کردم، این کشور پر از توریست نبود. در کل قطار به تعداد انگشت شماری توریست غربی حضور داشتند؛ تعداد کمی نروژی، یک مرد انگلیسی، یک مرد اسپانیایی، یک مرد کانادایی و من.

ولی ایران زیبا بود و من عاشق هر دقیقه آن بودم. مردم در آنجا کاملا دوستانه برخورد می کردند. با من و بقیه خارجی ها کاملا با احترام برخورد می کردند. ایران یک کشور جادویی با تاریخی بسیار طولانی است. تهران یک کلان شهر شلوغ پر از راز است.

شنیدن اینکه استرالیا شدت هشدارش را به ایران کاهش داده بسیار قوت قلب می دهد. این اقدام را انگلیس هم در جولای انجام داده بود. چهره ایران، پس از توافق تاریخی هسته ای شاید برای جهان تغییر کند و امیدوارم مردم بیشتری زیبایی این کشور پر از راز را تجربه کنند.

ترجمه: نیو صدر

منبع : خبرگزاری تحلیلی ایران ( خبرآنلاین )
ارسال دیدگاه