کد خبر : 1527

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۴ زمان : ۳:۵۶

روش‌های تعیین قبله

به گزارش مجله اینترنتی تازه‌های جهان ، با توجه به فناوری امروز، سه روش مطمئن برای تعیین قبله ( جهت‌ یابی قبله یا تشخیص قبله ) وجود دارد.   روش اول تعیین قبله: استفاده از سایه شاخص کعبه . . در روزهای ۶ و ۷ خرداد ساعت ۱۳:۴۸ و روزهای ۲۴ و ۲۵ تیر ساعت ۱۳:۵۷ می‌توان قبله‌ […]

به گزارش مجله اینترنتی تازه‌های جهان ، با توجه به فناوری امروز، سه روش مطمئن برای تعیین قبله ( جهت‌ یابی قبله یا تشخیص قبله ) وجود دارد.

 

روش اول تعیین قبله: استفاده از سایه شاخص کعبه

.

qibla. 300x225 روش‌های تعیین قبله.

در روزهای ۶ و ۷ خرداد ساعت ۱۳:۴۸ و روزهای ۲۴ و ۲۵ تیر ساعت ۱۳:۵۷ می‌توان قبله‌ محل خود را با قراردادن یک شاخص عمود بر زمین (کاملاً عمود و شاغول)، تعیین کرد. بدین‌گونه که در همین وقت، شاخص را ملاحظه کرده و سایه را خط بکشید. خلاف سایه‌‌ی شاخص، جهت صحیح قبله است. چراکه در زمان‌های ذکرشده، خورشید به‌طور دقیق در بالای کعبه قرار می‌گیرد؛ بنابراین با ایستادن به سمت خورشید، در واقع به سوی کعبه ایستاده‌ایم.

 

روش دوم تعیین قبله : نرم‌افزار باد صبا

استفاده از نرم‌افزار باد صبا روی گوشی‌های مجهز به سیستم‌ عامل اندروید ( به غیر از هوآوری در مدل‌های پایین ) دقیق‌ترین قبله‌نمای موجود در جهان به شمار می‌رود. با استفاده از این روش در هر مکان که باشید، از طریق گوشی تلفن همراه یا تبلت به راحتی می‌توانید جهت صحیح قبله را مشاهده نمایید. باید توجه داشته باشید، که در برنامه‌ی باد صبا باید شهر مورد نظر را انتخاب کرده و سپس اقدام به جهت یابی نمایید. بین لوازم صوتی،‌ تلفن همراه دیگر و اشیای فلزی ( از جمله ستون‌های مساجد ) تا قبله‌نمای موردنظر حداقل نیم متر فاصله باشد، چراکه روی جهت قبله تأثیر می‌گذارد.

 

روش سوم تعیین قبله : نقشه‌ ماهواره‌ای

از طریق سایت جهانی قبله ( http://eqibla.com ) می‌توانید مسیر یا جهت قبله‌ هر ساختمان در دنیا را به راحتی مشاهده نمایید. با ورود به این سایت در بالای نقشه ابتدا گزینه‌ی satellite را انتخاب کنید. سپس روی کشور، شهر، خیابان، و مکان موردنظر زوم کنید. خط قرمزرنگ مسیر خانه خدا است.

.

.

شما را به مطالعه‌ی فتوای مراجع درباره رعایت جهت قبله دعوت می‌کنیم 

سؤال‌های خود را درباره روش‌های تعیین جهت قبله به شماره‌ 09132910478 پیامک کنید
ارسال دیدگاه