کد خبر : 29232

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۳ زمان : ۷:۰۰

یک سفر به استان کرمان / روستای سرو تمین بخش جبالبارز

روستای سرو تمین بخش جبالبارز شهرستان جیرفت   در مسیر بم به سوی جیرفت، بعد از ۶۰ کیلومتر مسیر جذاب و پر پیچ و خم، به بخش جبالبارز می‌رسید؛ با مردمی معرفت‌خیز و علم‌پرور! همه اهل مطالعه و دانش! پس از ۱۲ کیلومتر گذر از این بخش به سوی جیرفت، مسیر فرعی به سمت روستای […]

روستای سرو تمین بخش جبالبارز شهرستان جیرفت

 

در مسیر بم به سوی جیرفت، بعد از ۶۰ کیلومتر مسیر جذاب و پر پیچ و خم، به بخش جبالبارز می‌رسید؛ با مردمی معرفت‌خیز و علم‌پرور! همه اهل مطالعه و دانش! پس از ۱۲ کیلومتر گذر از این بخش به سوی جیرفت، مسیر فرعی به سمت روستای سرو تمین نمایان است. این مسیر فرعی با شهرستان جیرفت ۳۰ کیلومتر فاصله دارد. روستای سرو تمین در جنوب شرقی بخش جبالبارز واقع شده است. جمعیت این روستا بیش از ۴۰۰ نفر است.

 

یک جاذبه گردشگری

چشم اندازهای زیبا و بکر روستای سرور تمین بخش جبالبارز، این روستا را به یکی از مکانهای دیدنی گردشگری جنوب استان کرمان تبدیل کرده است. طبیعت منحصر به فرد و تپه‌های اطراف روستا، زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است. هم‌چنین این روستا از آب و هوای بسیار لطیفی برخوردار است.

 

ویژگی برجسته

از مهمترین ویژگی‌های روستای سرو تمین رشد و ظهور نیروی انسانی تحصیلکرده و کارآمد است. لازم به بیان است، مردم این روستا بسیار فرهنگ‌دوست و اهل شعر و شاعری‌اند.

 

محصولات کشاورزی

مهمترین باغ‌های این روستا را درختان کهنسال گردو، بادام، هلو، سیب، زردآلو، گیلاس، گلابی و غیره تشکیل می‌دهد.

 

وجه تسمیه

به دلیل وجود درخت سرو کهنسال در روستای سرو تمین بخش جبالبارز شهرستان جیرفت – که کارشناسان، عمر این درخت را بیش از ۱۰۰۰ سال تخمین زده‌اند – این روستا به این نام نامگذاری شده است. این نام مرکب از دو واژه « سرو » و « تمین » است، به معنای سرو وقار و زیبا.

 

.

۲۰۱۵۰۴۲۴ ۱۷۰۸۲۴ یک سفر به استان کرمان / روستای سرو تمین بخش جبالبارز.

۲۰۱۵۰۴۲۴ ۱۶۵۹۲۴ یک سفر به استان کرمان / روستای سرو تمین بخش جبالبارز

.

professional sitedesign یک سفر به استان کرمان / روستای سرو تمین بخش جبالبارز

.

۲۰۱۵۰۴۲۴ ۱۶۵۹۲۹ یک سفر به استان کرمان / روستای سرو تمین بخش جبالبارز

.

جناب آقای مهندس طاهری دهیار روستای سرو تمین، مسافران و گردشگران و به‌خصوص هم‌استانی‌ها را دعوت به حضور و تماشای جاذبه های فرهنگی و طبیعی این روستا می‌کنند.

 

تهیه‌ گزارش : حسین غدیری

ارسال دیدگاه