کد خبر : 532999

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۰۱ زمان : ۷:۲۹

تحلیل روزنامه صهیونیستی

جروزالم پست: ایران در نوک قله قدرت قرار دارد

اکنون جایگاه منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران به شدت ارتقا پیدا کرده است و ایران با انجام توافق هسته ای توانست موفقیت دو چندانی را کسب کند. از نظر بین المللی ایران اکنون در نوک قله قدرت خود قرار دارد.

ایران جروزالم پست: ایران در نوک قله قدرت قرار دارد

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (jpost) در گزارشی به تحلیلی با عنوان “ایران نسبت به ابتدای انقلاب بسیار قدرتمندتر شده است” نوشت: تحلیل گران بر  این باروند که جمهوری اسلامی ایران مطمئنا از ابتدای انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹ تاکنون، بهترین مواضع استراتژیکی را اتخاذ کرده اند. قدرت های جهانی مانند آمریکا و روسیه و اروپا مشتاقانه پیشنهادات زیادی را برای توافق هسته ای با ایران مطرح کردند.

جروزالم پست در ادامه نوشت: وزیر امور خارجه آلمان نیز در روز سه شنبه با صراحت بیان کرده است که ایران نقش کلیدی برای ثبات در خاورمیانه دارد و ما برای از بین بردن بحران ها و اختلافات در خاورمیانه به ایران نیازمندیم. اکنون با نیم نگاهی به انجام توافق هسته ای و کسب مشروعیت بین المللی، ایران حتی می تواند با قدرت بیشتری، برنامه های خود در منطقه را ادامه دهد. اکنون توافق هسته ای چیزی است که مورد نظر قدرت های جهانی می باشد حتی اینکه این توافق ۱۰ تا ۱۵ سال به طول بیانجامد.

این روزنامه صهیونیستی افزود: بعد از انقلاب سال ۱۹۷۹، حکومت شیعی در ایران به شدت مشغول تحکیم قدرت در خانه شد و جنگ هایی را نیز علیه سنی های عراق در بین سال های ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۸ داشت، و سال های اخیر اتحاد قابل توجهی را با مقامات عراقی بدست آورد. ایران برنامه های زیادی برای دیگر کشور های عربی داشت و بسیاری از آنها را نیز انجام داد. نفوذ ایران در افغانستان نیز افزایش یافت و با عقب نشینی نیروهای غربی، به خوبی جای آنها را گرفت. تهران همچنین با استفاده از نفوذ خود در غزه، مخالفت و دردسرهای زیادی را برای اسرائیل بوجود آورد.

این روزنامه به نقل از تحلیل گران افزود: اکنون جایگاه منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران به شدت ارتقا پیدا کرده است و ایران با انجام توافق هسته ای توانست موفقیت دو چندانی را کسب کند. از نظر بین المللی ایران اکنون در نوک قله قدرت خود قرار دارد. هرچند تمامی موارد هم برای ایران بهترین نیست و اکنون ایران با مشکل کاهش قیمت نفت مواجه است.

جروزالم پست در پایان افزود: به هر حال اکنون ایران در آستانه انتخابات مهمی قرار دارد و همچنان اختلافاتی بین اصولگرایان و اصلاح طلبان وجود دارد و همه به دنبال کسب کرسی های بیشتری در مجلس هستند اما چیزی که مشخص است این است که حکومت ایران در این زمان به دنبال تقویت ماهیت انقلاب اسلامی خود می باشد.

ارسال دیدگاه