کد خبر : 532701

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۰۵ زمان : ۸:۱۹

با بهترین لپ‌تاپ‌های سال ۲۰۱۵ آشنا شوید

به پایان سال ۲۰۱۵ میلادی نزدیک می شویم.سالی که در آن لپ‌تاپ ها به لطف نسل ششم پردازنده ای اینتل و همچنین قدرت نرم افزاری ویندوز ۱۰ مایکروسافت ، جان دوباره ای گرفتند و لپ تاپ های هیبریدی به یک خط مشی طراحی جدید در میان کمپانی های سازنده اینگونه گجت ها تبدیل شدند. وب سایت pcworld […]

لپ تاپ با بهترین لپ‌تاپ‌های سال ۲۰۱۵ آشنا شوید

به پایان سال ۲۰۱۵ میلادی نزدیک می شویم.سالی که در آن لپ‌تاپ ها به لطف نسل ششم پردازنده ای اینتل و همچنین قدرت نرم افزاری ویندوز ۱۰ مایکروسافت ، جان دوباره ای گرفتند و لپ تاپ های هیبریدی به یک خط مشی طراحی جدید در میان کمپانی های سازنده اینگونه گجت ها تبدیل شدند.

وب سایت pcworld به تازگی بهترین لپ‌تاپ های سال ۲۰۱۵ را در دسته های مختلف انتخاب نوده که در ادامه مطلب شما را با آنها آشنا خواهیم کرد.

بهترین اُلترابوک سال ۲۰۱۵ : Dell XPS 13

نسخه‌ی ۲۰۱۵ از لپ‌تاپ قدرتمند و فوق‌العاده Dell XPS 13 (که پیشتر نیز نقد و بررسی آن به صورت کامل تقدیم شما شد)، یکی از بهترین‌ محصولاتی بود که در سال ۲۰۱۵ معرفی گشت. ترکیب آلومینیوم و فیبر کربن در بدنه‌ی این محصول سبب شده تا کیفیت ساخت فوق‌العاده بالایی در کنار وزن پایین، پیش روی کاربران قرار داشته باشد.

همچنین شرکت دِل با معرفی این محصول جدید، اولین شرکتی بود که حاشیه‌های مربوط به صفحه‌نمایش را کاهش داد و از تکنولوژی اختصاصی خود با نام InfinityEdge استفاده نمود. این موضوع باعث شده تا اندازه‌ی این لپتاپ با یک محصول ۱۱-اینچی، تفاوت چندانی نداشته باشد.

همچنین این لپ‌تاپ ، یکی از بهترین و سریع‌ترین محصولاتی بود که در سال جاری شاهد عرضه‌ی آن بوده‌ایم. احتمالا شما نیز در جریان باشید که این لپتاپ به همراه پردازنده‌های نسل پنجمی سری Broadwell عرضه شد و پس از معرفی پردازنده‌های اینتل نیز شاهد عرضه‌ی این محصولات به همراه پردازنده‌های سری Skylake نیز هستیم.

همچنین عرضه شدن این محصول به همراه هاردهای پر سرعت جامد، یکی دیگر از ویژگی‌ها و نقاط قوت لپتاپ XPS 13 به حساب می‌آیند.

مورد دیگری که نمی‌توان در این معرفی کوتاه نیز از آن چشم‌پوشی نمود، باتری فوق‌العاده قدرتمند این لپتاپ می‌باشد که بهترین و قدرتمندترین لپتاپ‌های موجود در بازار را به سادگی مغلوب خود می‌نماید.

هر چند، شاید اگر می‌خواستیم در مورد نکات منفی و ضعف این محصول نیز چیزی بگوییم، دکمه‌ی کوچک کیبورد، تنها موضوعی بود که ما را آزار می‌داد. اما شاید واقعا هیچ نکته‌ی منفی دیگری در مورد لپتاپ Dell XPS 13 وجود نداشته باشد.

بهترین لپتاپ تبدیل‌شونده (Two-in-One): لپتاپ HP Spectre x360

شاید بتوان بهترین محصول تبدیل‌شونده سال ۲۰۱۵ را لپتاپ HP Spectre x360 در نظر گرفت، محصولی با بدنه‌ی آلومینیومی که اصلی‌ترین رقیب لپتاپ Dell XPS 13 به حساب می‌آید.

 این لپتاپ قدرتمند که سری محصولات تبدیل‌شونده (یا Two-in-One) می‌باشد، می‌تواند با داشتن صفحه‌نمایشی لمسی، هم به عناون یک تبلت و هم به عنوان یک لپتاپ مورد استفاده قرار بگیرد.

در مورد کیبورد نیز باید بگوییم که سازندگان از کیبوردی فوق‌العاده حرفه‌ای و زیبا استفاده نموده‌اند که می‌تواند بسیار بهتر از کیبورد Dell XPS 13 باشد که البته این بهتر بودن، باعث عریض‌تر شدن خود لپتاپ نیز شده ست.

قدرت این لپتاپ نیز واقعا جای صحبت ندارد اما در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شده که این لپتاپ نمی‌تواند گرما را به خوبی انتقال دهد و مهندسین شرکت HP نیز برای حل این مشکل، نسخه‌ای جدید از بایوس این لپتاپ را عرضه کرده‌اند که در کنترل دما، تاثیر بسزایی داشته است.

 مجهز بودن به پردازنده‌های سری Skylake، باتری فوق‌العاده قدرتمند، خروجی صدای بی‌نظیر و … نیز مواردی هستند که می‌توانند دلیلی مناسب برای قیمت بالای این لپتاپ باشند.

بهترین لپتاپ ارزان‌قیمت سال ۲۰۱۵ : Asus Zenbook UX305

اما لپتاپ دیگری که قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم، Asus UX305 می‌باشد. شکی نیست که این محصول جدید و فوق‌العاده با داشتن ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت هارد جامد و قیمت تنها ۷۰۰ دلار، بهترین لپتاپ اقتصادی می‌باشد که می‌توان خریداری نمود.

البته قیمت پایین‌تر این محصول نباید شما را گمراه کند و شما نباید تصور کنید که محصولی بی‌کیفیت روبه‌رو هستید.

 سازندگان سعی کرده‌اند در UX305 از صفحه‌نمایشی Full HD با پنل IPS و خاصیت ضد درخشندگی استفاده کرده و در عین حال، نازک‌ترین لپتاپ فعلی جهان را با داشتن ضخامتی ۱۲ میلی‌متر و وزن ۲.۶ پوندی، تولید نمایند.

هر چند به خاطر قیمت پایینی که این محصول ندارد، از پردازنده‌های سری Core i5 اینتل نیز در این لپتاپ استفاده نشده اما پردازنده‌ی قدرتمند سری Atom اینتل نیز می‌تواند نیاز کاربرانی را که ۷۰۰ دلار می‌پردازند، برطرف نماید.

البته برخی از موارد هستند که می‌توان آنها را به عنوان مشکلات این لپتاپ ۷۰۰ دلاری در نظر گرفت که از جمله آنها می‌توان به عدم وجود نور پس‌زمینه برای کیبورد، ترک‌پد کُند و … اشاره نمود.

 اما باز هم می‌گوییم، هیچ جای بازار نمی‌توان لپتاپی با چنین کیفیت و بدنه‌ای آلومینیومی را با قیمت ۷۰۰ دلار خریداری نمود و شاید همین موضوع دلیل اصلی ایسوس برای تولید این محصول بوده که نتیجه‌ی آن نیز خلاص شدن کاربران از شر لپتاپ‌های پلاستیکی و بعضا بی‌کیفیت می‌باشد.

بهترین لپتاپ تجملاتی (لاکچری) سال ۲۰۱۵ : Microsoft Surface Book

در مورد لپتاپ جدید مایکروسافت نمی‌توان واژه‌ای بهتر از “تجملاتی” را بیان نمود. البته این را هم باید بگوییم که اگر بخواهید یکی از تجملاتی‌ترین لپتاپ‌های دنیا را برای خود داشته باشید، باید ۱۹۰۰ دلار را به صورت یکجا پرداخت کنید و دیگری خبری از مبالغ ۷۰۰ دلاری نخواهد بود.

در توصیف این محصول، می‌توان صفحه‌نمایش ۱۳.۵-اینچی آن را خارق‌العاده نامید که در کنار یک پردازنده‌ی ۲-هسته‌ای از سری Skylake قرار گرفته است. کارت گرافیک قدرتمند این لپتاپ نیز در قسمت زیرین کیبورد قرار گرفته و البته به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند عملکرد بسیار زیادی را برای باتری به همراه داشته باشد.

 امکان جدا کردن صفحه‌نمایش این لپتاپ نیز برای کاربران وجود دارد و افراد می‌توانند از آن به صورت جداگانه، به عنوان یک تبلت استفاده کنند. همینطور پشتیبانی از قلم هوشمند نیز نکته‌ی قوت دیگری است که باید به آن نیز اشاره داشته باشیم.

در مورد عملکرد نیز باید بدانید که لپتاپ جدید مایکروسافت واقعا نمی‌تواند رقیبی را در کلاس خود داشته باشد و این موضوع در کارهایی همچون ویرایش ویدئو، اِنکود کردن، برنامه‌نویسی و … به خوبی احساس می‌شود.

 کسانی که این محصول را خریداری می‌کنند، افرادی هستند که واقعا می‌دانند از یک لپتاپ چه می‌خواهند؛ محصولی فوق‌العاده زیبا و قدرتمند برای بهترین بودن!

بهترین لپتاپ کلاس Microsoft Surface Pro 4 : Surface

شاید با خود بگویید که دلیل اینکه ما یک دسته‌بندی جداگانه را برای محصولات سری Surface مایکروسافت در نظر گرفته‌ایم چیست.

شاید از نظر شما نیازی به این کار نباشد؛ اما محصولات سری Surface مایکروسافت، واقعا انقلابی در صنعت لپتاپ‌ها و تبلت‌ها بوده‌اند و معرفی لپتاپ‌های تبدیل‌شونده از سوی مایکروسافت در این سال‌ها باعث تشویق سایر کمپانی ها به معرفی و عرضه‌ی محصولاتی قدرتمندتر و متنوع‌تر شده است.

در واقع در بازار محصولات ترکیبی یا هیبریدی می‌توانیم شاهد رقابتی سخت میان Surface Pro 4 و لپتاپ‌های دو در یک  Miix 700 و Spectre 12 X2 شرکت HP باشیم.

از میان لپتاپ‌های این کلاس در بازار، می‌توان Surface Pro 4 را بهترین لپتاپ با داشتن با کیفیت‌ترین صفحه‌نمایش، عملکرد فوق‌العاده، طراحی بی‌نظیر و ترک‌پد بسیار هوشمند، معرفی نمود. نداشتن مشکلات سرفیس پرو ۳ نیز سبب شده تا نسل چهارم از این لپتاپ، بیشتر مورد توجه ما قرار بگیرد.

تنها نقطع ضعفی که در مورد این لپتاپ وجود دارد، قیمت بالای آن است. خود این لپتاپ با داشتن ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۲۵۶ گیگابایت هارد جامد و پردازنده Core i5، هم‌اکنون ۱۴۰۰ دلار قیمت دارد و اگر کاربران کیبورد اختصاصی آن را به صورت جداگانه بخواهند خریداری کنند، باید ۱۳۰ دلار بیشتر بپردازند.

با این‌حال بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهنده از این لپتاپ قدرتمند و بسیار زیبا، به عنوان یک تبلت استفاده کنند.هرچند که خود مایکروسافت هم این گجت را تبلت نام گذاری کرده است.

بهترین لپتاپ اقتصادی کلاس HP Spectre 12 X2 : Surface

همانطور که گفتیم حالا دیگر “Surface”، خود به یک کلاس جداگانه برای لپتاپ‌ها تبدیل شده و شرکت‌های زیادی هستند که محصولات خود را در این کلاس عرضه می‌کنند.

اما اگر منتظر بودید که ما بخواهیم سرفیس پرو ۳ را معرفی کنیم، سخت در اشتباهید چرا که حالا نوبت به لپتاپ HP Spectre 12 X2 رسیده است.

این لپتاپ قدرتمند با داشتن ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۱۲۸ گیگابایت هارد جامد SSD و پردازنده سری Core M3 اینتل (یکی از پردازنده‌های جدید اینتل بر پایه‌ی معماری Skylake، با مصرف برق بسیار پایین)، می‌تواند بهترین لپتاپ اقتصادی این کلاس به حساب بیاید.

 همچنین این محصول جدید از شبکه‌ی ۴G-LTE نیز پشتیبانی کرده و کیبورد آن نیز به همراه لپتاپ عرضه خواهد شد، چیزی که Surface Pro 3 به صورت رایگان آن را ندارد و کاربران باید ۱۰۰ دلار بیشتر برای داتشن اینها بپردازند.

تنها موردی که ذهن ما را به خود مشغول کرده این است که آیا لپتاپ HP Spectre 12 X2 را می‌توانستیم به عنوان بهترین لپتاپ سری Surface نیز معرفی کنیم یا نه. شاید این دسته‌بندی ما و معرفی “بهترین” و “اقتصادی‌ترین” لپتاپ در این کلاس، کمی عادلانه‌تر باشد…

بهترین لپتاپ گیمینگ سال ۲۰۱۵ : MSI GT72 Dominator Pro

بسیاری از ما، گیمرهای حرفه‌ای هستیم که در خانه یک سیستم فوق‌العاده قدرتمند را داریم. تنها مشکلی که این سیستم‌ها دارند این است که کاربران نمی‌توانند آن را با خود حمل نمایند و شاید همین موضوع باعث شده باشد که سازندگان بخواهند لپتاپ‌های گیمینگ را برای گیمرهایی که بدون انجام بازی نمی‌توانند زنده بمانند را عرضه کنند!

نوبتی هم باشد نوبت محصول قدرتمند و در واقع، بهترین لپتاپ گیمینگ بازار است؛ MSI GT72 Dominator Pro با داشتن کارت گرافیک GTX 980M، قدرتی خارق‌العاده را پیش روی کاربران قرار می‌دهد و می‌تواند هر عنوانی را به چالش بکشد.

  این یعنی پردازش بایت به بایت اطلاعات با سرعت فوق‌العاده بالای یک کارت گرافیک ۵۵۰ دلاری در قلب یک لپتاپ گیمینگ و اگر بخواهید رقیبی برای MSI GT72 Dominator Pro پیدا کنید، باید لپتاپی مجهز به یکی از کارت‌های گرافیک GTX 980Ti، Titan X و یا Fury X را خریداری کنید!

این لپتاپ با داشتن صفحه‌نمایش ۱۷.۳-اینچی، وزن بالایی دارد اما واقعا این لپتاپ می‌تواند همان چیزی باشد که گیمرهای حرفه‌ای به دنبال آن هستند.

 خبر خوب این است که MSI یک کیف مخصوص و بزرگ را برای حمل کردن این غول بزرگ در اختیار کاربران قرار می‌دهد و خبر بد نیز این است که شما برای داشتن بهترین لپتاپ گیمینگ سال ۲۰۱۵، باید ۳۱۰۰ دلار بپردازید!

البته فراموش نکنید که این لپتاپ به پردازنده‌ی چهار هسته‌ای سری Skylake اینتل و فناوری G-Sync انویدیا نیز مجهز شده و شاید پرداخت چنین پولی با قدرت بالایی که این لپتاپ دارد، توجیح اقتصادی داشته باشد.

بهترین کروم‌بوک رده‌بالا : Dell Chromebook 13

شاید از نگاه بسیاری از افراد، Chromebook Pixel بهترین کروم‌بوکی باشد که می‌توان در بازار پیدا نمود اما از نظر ما، Chromebook 13 شرکت Dell بهترین محصول بازار به حساب می‌آید.

بر خلاف بسیاری از کروم‌بوک‌های ارزان‌قیمت بازار که شاید حس یک اسباب‌بازی را به شما بدهند، این کروم‌بوک جدید با داشتن بدنه‌ای از جنس فیبر کربن، کیفیت ساخت فوق‌العاده بالایی دارد.

 سازندگان از صفحه‌نمایشی ۱۳.۳-اینچی با رزولوشن Full HD و پنل IPS با خاصیت ضد درخشندگی استفاده کرده‌اند تا این محصول هیچ چیزی کم نداشته باشد.

 همچنین استفاده از محافظ Gorilla Glass برای صفحه‌نمایش لمسی این دستگاه سبب شده تا کاربران از خط و خش نیفتادن و ایمنی صفحه‌نمایش دستگاه خود، اطمینان داشته باشند.

سازندگان از آلیاژ منیزیم برای بدنه‌ی این لپتاپ استفاده نموده و در قلب آن نیز پردازنده‌ی قدرتمند Celeron 3205U از سری Brodwell شرکت اینتل را قرار داده‌اند تا کاربران مشکلی از بابت پردازش اطلاعات نداشته باشند.

باتری قدرتمند به کار گرفته شده در این لپتاپ با کنترل تمامی کارها و پردازش‌ها در سیستم نیز باعث شده تا کاربران بتوانند با یک بار شارژ کامل Chromebook 13، تا ۱۲ یا ۱۳ ساعت از آن استفاده کنند که میزان بسیار خوبی می‌باشد.

لپتاپ Dell Chromebook 13 با قیمت پایه ۴۲۹ دلار در بازار به فروش می‌رسد که البته شاید برای کاربرانی که شنیده‌اند کروم‌بوک‌ها قیمتی ۳۰۰ دلاری و کمتر دارند، کمی بالا باشد.

اما باز هم این قیمت بالا سبب نخواهد شد تا کاربرانی که به دنبال خرید یک محصول جم‌و‌جور و با قابلیت‌های فراوان هستند، از خرید آن غافل باشند.

بهترین کروم‌بوک رده‌پایین : Asus Chromebook Flip

اگر بخواهیم در مورد محصولات پایین‌رده و کروم‌بوک‌های ارزان‌قیمت صحبت کنیم، شاید ذهنتان درگیر کروم‌بوک‌هایی با قیمت بسیار پایین که حتی بتوان از آنها در مدارس استفاده کرد نیز باشد.

 البته ما قصد نداریم اینجا ارزان‌قیمت‌ترین کروم‌بوک بازار را معرفی کنیم، بلکه هدف اصلی ما، معرفی بهترین کروم‌بوک رده‌پایین است و همین موضوع باعث شده تا ما به جای معرفی کروم‌بوک ۱۴۹ دلاری Hisense Chromebook، محصول ۲۴۹ دلاری با نام Asus Chromebook Flip را معرفی نماییم.

بدنه‌ی این کروم‌بوک که در آن از آلیاژ آلومینویم استفاده شده سبب شده تا با محصولی بسیار با کیفیت روبه‌رو باشیم.

 همچنین سازندگان از صفحه‌نمایش ۱۰.۱-اینچی IPS و با کیفیت بسیار بالا استفاده نموده‌اند تا کاربران احساس نکنند که در حال کار کردن با یک محصول ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت هستند.

 همچنین امکان چرخش ۳۶۰ درجه برای صفحه‌نمایش این کروم‌بوک وجود دارد که می‌تواند به سرعت کروم‌بوک شما را به یک تبلت بسیار کارآمد تبدیل نماید.

در مورد پردازنده نیز باید اشاره داشته باشیم که سازندگان از پردازنده‌ی کم‌مصرف Rockchip 3288 در کروم‌بوک ASUS Chromebook Flip استفاده نموده‌اند تا در کنار قدرت بالا، طول عمر باتری افزایش پیدا نماید.

منبع : گجت نیوز
ارسال دیدگاه