کد خبر : 532692

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۰۵ زمان : ۸:۱۰

از کودک در برابر سردرد چطور محافظت کنیم؟

در کودکان سردردهای ناگهانی منجر به کاهش توجه کودک و رنگ پریدگی او می‌شود. سردرد کودکان به طور کلی به سرعت بهبود می‌یابد. سردرد کودکان همچنین می‌تواند سیستم گوارشی آنها را تحت تأثیر قرار دهد به طوریکه اغلب آنها از شکم درد نیز شکایت دارند. گاهی اوقات سردرد در کودکان می‌تواند ناشی از کم آب […]

سردرد کودک از کودک در برابر سردرد چطور محافظت کنیم؟

در کودکان سردردهای ناگهانی منجر به کاهش توجه کودک و رنگ پریدگی او می‌شود. سردرد کودکان به طور کلی به سرعت بهبود می‌یابد.
سردرد کودکان همچنین می‌تواند سیستم گوارشی آنها را تحت تأثیر قرار دهد به طوریکه اغلب آنها از شکم درد نیز شکایت دارند.
گاهی اوقات سردرد در کودکان می‌تواند ناشی از کم آب شدن بدن و اثر آن بر روی قند خون باشد و آن هم به خاطر انجام برخی فعالیت‌های بدنی. نوشیدن مقدار زیادی آب و مصرف مواد قندی قبل و در طول ورزش می‌تواند به جلوگیری از این سردردها کمک کند.
گاهی سردرد کودکان ناشی از مشکلات عاطفی است. استرس و اضطراب زیاد که اغلب در اثر درگیری با والدین، معلمین و هم سن و سالان بوجود می‌آیند، می‌توانند در کودکان بزرگتر و نوجوانان سردرد ایجاد کنند.
کودکان ممکن است بیش از بزرگسالان دچار ضربه سر شوند. بعضی بچه‌های کوچک ممکن است به کرات زمین بخورند. همچنین برخی بیماری‌ها مانند عفونت گوش، سینوزیت، سرماخوردگی در کودکان ایجاد سردرد می‌کند. سردرد در کودکان به ندرت شاید مرتبط با ضایعه‌ای در مغز باشد و به درمان‌های جراحی نیاز داشته باشد.
کودکان بسیار به ندرت دچار سردردهای تمارضی می‌شوند و بهترین راهکار برای والدین این است که مطمئن شوند کودکشان وعده‌های غذایی منظم را دریافت می‌کند و به اندازه می‌خوابد. تشویق کودک به خواب به موقع، تشویق به خوردن وعده‌های غذایی بخصوص صبحانه، اجتناب از نوشیدن نوشابه و کافئین در هنگام عصر و شب، راهنمایی کودک به انجام تنفس‌های عمیق در طول سردرد، تاریک و آرام نگه داشتن اتاق خواب کودک، قرار دادن یک پارچه مرطوب سرد روی پیشانی و یا چشمان کودک از اقدامات مفید دیگر هستند.

منبع : سایت سلامانه
ارسال دیدگاه