کد خبر : 525821

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۱۴ زمان : ۸:۰۰

۱۰ احساس روحیه‌بخش

۱- احساس عشق و محبت : احساس و ابراز عشق و محبت تقریباً با هر عاطفه منفی چه مواجه شود، آن را از بین می‌برد. ۲- قدرشناسی و سپاس : اگر بکوشید تا این ۲ احساس را در زندگی خود داشته باشید زندگی‌تان بسیار پربار و پر معنا می‌شود. ایجاد این ۲ احساس ایجاد زندگی […]

۱- احساس عشق و محبت : احساس و ابراز عشق و محبت تقریباً با هر عاطفه منفی چه مواجه شود، آن را از بین می‌برد.

۲- قدرشناسی و سپاس : اگر بکوشید تا این ۲ احساس را در زندگی خود داشته باشید زندگی‌تان بسیار پربار و پر معنا می‌شود. ایجاد این ۲ احساس ایجاد زندگی است. همیشه قدرشناس و شکرگزار باشید.

۳- کنجکاوی : اگر می‌خواهید در زندگی پیشرفت کنید و از کسالت خود بکاهید کنجکاو باشید. اگر کنجکاو باشید همه گرفتاری‌ها کم‌اهمیت می‌شود و به طور خودکار به مطالعه روی می‌آورید. کنجکاوی را در خود تقویت کنید تا زندگی شما به صورت مطالعه بی‌پایان و لذت‌بخش در آید.

۴- شور و هیجان : شور و هیجان به همه چیز روح می‌بخشد و هر مشکلی را مبدل به فرصتی عالی می‌کند. باید تصمیم بگیریم تا چنین احساسی داشته باشیم، هنگام سخن گفتن سریع‌تر صحبت کنید، خاطرات و تصاویر ذهنی را با سرعت بیشتری در نظر مجسم سازید، بدن خود را در جهتی که می‌خواهید بروید به حرکت درآورید.

۵- اراده و قاطعیت : این احساس به شما می‌گوید که چگونه با مشکلات و ناراحتی‌ها مقابله کنید و سرخوردگی‌ها را برطرف سازید. لازم نیست همیشه دیوارها را خراب کنیم. گاهی کافی است نگاهی به چپ و راست خود بیندازیم تا دری را که بر روی آن دیوار است پیدا کنیم.

۶- انعطاف‌پذیری و نرمش : انعطاف‌پذیری، عامل خوشبختی انسان است. همان‌گونه که در هنگام توفان، درختان سبز می‌شکنند، اما شاخه نی نرم، خم می‌شود و سالم می‌ماند.

۷- اعتمادبه‌نفس : یکی از راه‌های ایجاد ایمان و اعتماد، تمرین است. هنگامی که می‌خواهید خود را به انجام کاری وادار کنید باید به جای ترسیدن، اعتمادبه‌نفس را در خود قوی کنید.

۸- خوش رویی : خوش‌رویی، اعتماد به نفس شما را زیاد می‌کند، زندگی را دلپذیرتر می‌سازد، و سبب می‌شود که اطرافیان شما نیز خوشحال‌تر شوند. شادی و خوشرویی، عواطف ترس، آزردگی، خشم، ناکامی، افسردگی، احساس گناه و ناتوانی را زایل می‌کند. خوش‌رویی نشانه هوش فوق‌العاده شماست، زیرا هنگامی که احساس شادی می‌کنید بهتر می‌توانید هر نوع مشکلی را که بر سر راه شماست برطرف کنید.

۹ – سلامت و شادابی : جسم خود را همیشه زنده و شاداب نگه دارید و در نظر داشته باشید که جسم، واسطه همه عواطف روحی است. بی حرکتی باعث ذخیره انرژی نمی‌شود بلکه در حقیقت انسان را خسته‌تر می‌کند.

۱۰- کمک و خیرخواهی : هیچ احساسی دلپذیرتر از این نیست که شما، هر کس و در هر مقامی که باشید، کاری کنید که در زندگی نزدیکان و اطرافیان و حتی بیگانگان تأثیری مثبت داشته باشد. احساس خیرخواهی زندگی را ارزشمند می‌کند. اگر همه ما خیرخواه یکدیگر بودیم چه دنیای بهتری داشتیم.

%D8%A7%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%B3 ۱۰ احساس روحیه‌بخش

ارسال دیدگاه