کد خبر : 529528

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۱۴ زمان : ۸:۰۰

نکاتی باریکتر از مو در روابط اجتماعی

سمیرا ایمان‌نژاد جامعه‌شناس و آسیب‌شناس اظهار کرد:  مهارت‌های اجتماعی که لازمه تعامل با دیگران در محیط کار و جامعه بوده، که باعث تداوم روابط میان افراد و افزایش شان و جایگاه اجتماعی است. وی ادامه داد: نکات ساده و مهم که بارعابت آن، افراد در محیط کار و در روابط اجتماعی خود باعث افزایش مهارت‌های […]

روابط اجتماعی نکاتی باریکتر از مو در روابط اجتماعی
سمیرا ایمان‌نژاد جامعه‌شناس و آسیب‌شناس اظهار کرد:  مهارت‌های اجتماعی که لازمه تعامل با دیگران در محیط کار و جامعه بوده، که باعث تداوم روابط میان افراد و افزایش شان و جایگاه اجتماعی است.
وی ادامه داد: نکات ساده و مهم که بارعابت آن، افراد در محیط کار و در روابط اجتماعی خود باعث افزایش مهارت‌های ارتباطی و در نتیجه کارایی بهتر بوده، از جمله رفتار مناسب، رعایت آداب معاشرت با بکارگیری رفتار پسندیده، نظرخواهی از همکاران و دوستان، رعایت حقوق اجتماعی افراد و عذرخواهی در هنگام تاخیر وقصور در کارها، نمونه‌هایی از این مهارت‌ها است.
ایمان‌نژاد تاکید کرد: رعایت نظم و انضباط، پاسخگویی به موقع به درخواست‌ها، تقدیر از عملکرد خوب همکاران، خودداری از نشان‌دادن و به رخ کشیدن استعدادهای برجسته خود به اطرافیان، با نشاط بودن و چهره‌ای گشاد در برخورد با همکاران از دیگر نکات مهم در کسب مهارت در محیط‌های اجتماعی میان افراد است.
این جامعه‌شناس در پایان با اشاره به رعایت متقابل به دیگران اضافه کرد: رعایت احترام اطرافیان، توجه به خواسته‌های منطقی آنان در افزایش مهارت‌های اجتماعی مؤثر بوده زیرا انسان‌ها از هر قشر و موقعیتی نیازمند احترام متقابل هستند.
ارسال دیدگاه