کد خبر : 532682

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۰۴ زمان : ۱۲:۰۰

توافق سوریه با داعش و جبهه النصره برای خروج از دمشق

بر اساس توافقی که بین دولت سوریه و گروه‏های داعش و جبهه النصره طی دو هفته گذشته تحت نظر نماینده سازمان ملل در امور سوریه انجام شد، قرار است عناصر این دو گروه تروریستی به زودی از جنوب دمشق خارج شوند. پایگاه خبری «رای الیوم» در این باره گزارش داد که طبق این توافق قرار […]

بر اساس توافقی که بین دولت سوریه و گروه‏های داعش و جبهه النصره طی دو هفته گذشته تحت نظر نماینده سازمان ملل در امور سوریه انجام شد، قرار است عناصر این دو گروه تروریستی به زودی از جنوب دمشق خارج شوند.

پایگاه خبری «رای الیوم» در این باره گزارش داد که طبق این توافق قرار است حدود ۵۰۰۰ نفر از عناصر داعش و گروه‎هایی مانند جبهه النصره که با داعش بیعت کردند، اردوگاه «یرموک» و مناطق «حجر الاسود» و «القدم» در جنوب دمشق را ترک و به شهر «الرقه» پایگاه تروریست‎های داعش در شمال شرق سوریه منتقل شوند.

بر اساس این گزارش، منابع سوری امروز پس از گذشت دو هفته از توافق انجام شده تاکید کردند که این توافق طی ساعاتی دیگر وارد مرحله اجرا می شود.

منابع وابسته به گروه های فلسطینی خبر دادند که اتوبوس‎هایی که قرار است با آن، تروریست های داعش و بعضی عناصر جبهه النصره منتقل شوند، آماده حرکت به الرقه در شمال شرق سوریه هستند.

رای الیوم در ادامه گزارش داد که در توافقی که با میانجیگری سازمان ملل صورت گرفته است، قرار است عناصر تروریستی داعش با سلاح های شخصی خود به همراه خانواده به الرقه و ریف حلب در مرزهای سوریه و ترکیه و شخصا منطقه مارع در ۳۵ کیلومتری این مرزها منتقل شوند.

بر اساس این گزارش، در توافق حاصله تاکید شد که سلاح های سنگین و متوسط تحویل داده شوند. این توافق شامل مناطق حجر الاسود، القدم، یلدا و اردوگاه یرموک در جنوب دمشق می شود.

در همین ارتباط، شبکه المیادین گزارش داد که بر اساس این توافق، شنبه آینده زمان انتقال عناصر مسلح و خانواده های آنها که حدود ۵۰۰۰ نفر را شامل می شود، است.

«خالد عبدالمجید» دبیرکل ائتلاف احزاب فلسطینی گفته که در این توافق تاکید شده است که ضمانت خروج داعش از منطقه حجر الاسود در جنوب اردوگاه یرموک بر عهده استیفان دی میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه و تعدادی از نمایندگان دیگر سازمان ملل باشد.

منبع : خبرگزاری فارس
ارسال دیدگاه