کد خبر : 514990

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۱ زمان : ۱۸:۴۴

پانزده شیوه مفید برای تناسب اندام و تندرستی

پانزده شیوه مفید برای تناسب اندام و تندرستی ۱- وقت کافی برای ورزش کردن ندارید؟ فقط ۱۰ دقیقه لازم است تا به طور روزانه روی پله‌های منزلتان بالا و پایین بدوید. این عمل روی تناسب قسمت پایین تنه تان مؤثر واقع می‌شود و اگر در هنگام دویدن دستگیره پلکان را هم بگیرید، عضلات و ماهیچه‌های […]

پانزده شیوه مفید برای تناسب اندام و تندرستی

۱- وقت کافی برای ورزش کردن ندارید؟ فقط ۱۰ دقیقه لازم است تا به طور روزانه روی پله‌های منزلتان بالا و پایین بدوید. این عمل روی تناسب قسمت پایین تنه تان مؤثر واقع می‌شود و اگر در هنگام دویدن دستگیره پلکان را هم بگیرید، عضلات و ماهیچه‌های دو سر و سه سر بدنتان هم تقویت می‌شود.

۲- اگر دائماً مقابل تلویزیون لم می‌دهید، در آن هنگام مدام به خودتان پیچ و تاب دهید و تکان بخورید. در این صورت اندام مناسب خواهید داشت و کمتر احساس بی‌حالی و تنبلی به شما دست می‌دهد.

۳-آب زیاد بنوشید. نوشیدن ۸ لیوان آب در روز به شما کمک می‌کند تا پوست شفاف‌تر و سالم‌تر داشته باشید.

۴- مدل موهایتان را عوض کنید. بعد از تغییر مدل مو، از اینکه چقدر متناسب‌تر و لاغرتر به نظر خواهید رسید، حیرت می‌کنید!

۵- به خودتان نیرو ببخشید. ماساژ شیوه عالی برای از بین بردن ناهمواری‌های اطراف ران و باسن محسوب می‌شود. کار را از پاهایتان شروع کنید و آن را با حرکات سریع و طولانی مدت تا بالا ادامه دهید. می‌توانید از برس‌های پره‌دار هم استفاده کنید.

۶- با روغن‌های طبیعی گیاهی، داخل وان حمام استراحت کنید. به منظور کمک به بهبود خوابتان از روغن گیاهی استطوخودوس استفاده کنید و به منظور یافتن نیروهای تازه از روغن طبیعی لیمو استفاده نمایید.

۷- احساس خستگی می‌کنید؟ اطمینان حاصل نمایید که از مقادیر زیاد مواد غذایی نیروبخش در هر هفته بهره‌مند می‌گردید، مثل: میوه‌های خشک، مخلوطی از غلات و خشکبار خرد شده که صبح با شیر می‌خورند، ماست همراه با میوه و یا سالاد ماهی تن. با بهره‌مندی از مواد غذایی مناسب و مفید، بدون افزودن به مقدار خوابتان، می‌توانید بر خستگی مفرط غلبه نمایید.

۸- تا جایی که می‌توانید در خانه نرمش کنید! نرمش همیشه باعث می‌شود که احساس خوبی پیدا کنیم و حرکات تند می‌تواند در هر ۱ دقیقه ۶ کالری را بسوزاند. به علاوه نرمش در خانه شیوه عالی برای ابراز وجود و رهایی از استرس به حساب می‌آید.

۹- به صورتتان بخار بدهید. این عمل پوست را از داخل تمیز می‌کند. اگر چه به این شکل منافذ پوستتان باز یا بسته نمی‌شود، ولی بخار و حرارت آنها را نرم می‌کنند. فقط کافی است کاسه‌ای را پر از آب جوش کنید و چند قطره روغن طبیعی گیاهی داخل آن بریزید و سپس صورتتان را به مدت چند دقیقه بالای آن نگه دارید.

۱۰- به مدت ۱ هفته نان را از برنامه غذایی روزمره حذف کنید. در آن صورت بر از گذشت چند روز فوراً لاغرتر خواهید شد و احساس باد کردگی و ورم از وجودتان رخت برمی‌بندد.

۱۱- به جای نوشیدن چای معمولی روزانه، چای سبز مصرف کنید. چای سبز سوخت و ساز کالری را افزایش می‌دهد و به از دست دادن چربی، کمک شایان توجهی می‌کند.

۱۲- سیگار را ترک کنید و یا دست کم مقدار آن را به حداقل برسانید. سیگار باعث می‌شود که پوستتان تیره و کدر و بیمارگونه و غیرطبیعی به نظر برسد. همچنین در ایجاد چین و چروک‌های عمیق زود هنگام پوستی، نقش بسزایی دارد. و در کل برای سلامت و تندرستی به شدت مضر است.

۱۳- روزی ۱ عدد سیب بخورید. سیب واقعاً به کاهش استرس و تسکین سردردها و میگرن کمک زیادی می‌کند. با سوزاندن کالری‌های اضافی در هنگام هضم، به کاهش وزن کمک می‌کند. اگر خود سیب را دوست ندارید، روزی ۱ لیوان آب سیب بخورید.

۱۴- به کلاس‌های یوگا بروید. یوگا ۱ تمرین بدنی مطلوب برای جسمی پرتنش و تحت فشار محسوب می‌شود. همچنین به آرامش فکر و ذهنتان و سرحال شدن شما کمک زیادی می‌کند.

۱۵- در منزلتان ۱ چشمه آب معدنی به وجود آورید. کافی است ابتدا صورتتان را شست‌وشو دهید، سپس ۱ ماسک روی صورتتان بزنید و بعد داخل وانی پر از آب توام با روغن‌های طبیعی گیاهی فرو روید تا آرامش پیدا کنید. هم چنین، بتوانید چشمان خسته تان را با قرار دادن چند حلقه خیار و سرد کردنشان به مدت ۱۵ دقیقه سرحال آورید و رفع خستگی کنید.

ارسال دیدگاه