کد خبر : 523896

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۹ زمان : ۱۲:۰۰

موتورسیکلت‌سواران در یزد بیشترین آمار تلفات را دارند

فارس : ‌محمد جمشیدی‌ پیش از ظهر امروز در همایش اهدای کلاه ایمنی در شهرداری حمیدیا اظهار داشت: استان یزد دارای مردمی متدین، شریف، نجیب و پرتلاش است و زیبنده نیست که رتبه اول تصادفات کشور را داشته باشیم و همه باید کمک کنند تا این آمار کاهش یابد. وی افزود: متاسفانه بیش از ۹۰ […]

فارس : ‌محمد جمشیدی‌ پیش از ظهر امروز در همایش اهدای کلاه ایمنی در شهرداری حمیدیا اظهار داشت: استان یزد دارای مردمی متدین، شریف، نجیب و پرتلاش است و زیبنده نیست که رتبه اول تصادفات کشور را داشته باشیم و همه باید کمک کنند تا این آمار کاهش یابد.

وی افزود: متاسفانه بیش از ۹۰ درصد آمار تصادفات سه ماهه ابتدایی سال جاری مربوط به موتورسیکلت‌سواران است و بیشتر جراحت‌ها و فوت‌ها در این تصادفات نیز بر اثر ضربه مغزی و نداشتن کلاه ایمنی بوده است.

جمشیدی ادامه داد: متاسفانه شهر یزد که در گذشته به شهر دوچرخه‌ها مشهور بود، اکنون به شهر موتورسیکلت‌ها تبدیل شده و خانواده‌ها برای فرزندان خود حتی به صورت اقساطی موتورسیکلت خریداری می‌کنند این در حالی است که برخی از آنها حتی گواهینامه هم ندارند.

وی تاکید کرد: سئوال اینجاست که چرا باید پدر خانواده اجازه دهد فرزندش بدون داشتن گواهینامه سوار موتورسیکلت شود و یا مادر خانواده اجازه دهد فرزندش بدون کلاه ایمنی راکب موتورسیکلت شود.

رئیس پلیس راهور یزد خاطرنشان کرد: متاسفانه در یزد بیشترین آمار تلفات در تصادفات بر اثر ضربه مغزی مربوط به موتورسیکلت‌سواران است و بعد از آن برخورد موتور با عابر پیاده بیشترین آمار تصادفات را دارد، بر این اساس لازم است خانواده‌ها کمک کنند تا این فرهنگ اصلاح شود.

جمشیدی افزود: اولویت اول پلیس استان یزد، استفاده از کلاه ایمنی برای همه موتورسیکلت‌سواران است و این روش باعث می‌شود آمار زیادی از تلفات کاسته شود.

وی گفت: ۱۲ کارخانه موتورسیکلت‌سازی در یزد وجود دارد که این کارخانجات بالغ بر ۴۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت را روانه شهر کرده‌اند و این وسیله نقلیه، نخستین وسیله ایاب و ذهاب مردم است اما متاسفانه بدترین نوع استفاده از آن صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راهور استان یزد بیان کرد: سرعت مطمئنه رانندگی با موتورسیکلت، ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر است در صورتی که در اکثر خیابان‌های یزد به دلیل کویری بودن و بلوار شدن با سرعت بین ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر رانندگی صورت می‌گیرد و این در حالی است که در سرعت ۵۰ کیلومتر برای موتورسیکلت در صورت بروز حادثه، مرگ حتمی روی خواهد داد بنابراین از خانواده‌ها و مادران و پدران تقاضای همکاری و مشارکت برای ترغیب فرزندان خود برای استفاده از کلاه ایمنی را داریم.

سید حبیب دشتی رحمت‌آبادی، رئیس شورای اسلامی شهر حمیدیا نیز در این همایش اظهار داشت: ای کاش توسط مسئولان مسیر ویژه‌ای برای حرکت موتورسیکلت‌سواران درست می‌شد تا در خیابان‌های یزد شاهد کاهش تصادفات این وسیله نقلیه باشیم چرا که وجود بلوارهای زیاد در سطح شهر و سرعت بالا باعث شده آمار تصادفات به ویژه در موتورسیکلت‌سواران بسیار نگران‌کننده باشد.

محمدرضا شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد نیز اظهار داشت: با توجه به بلوار بودن برخی از خیابان‌های یزد، ایجاد سرعت‌گیر و موانع ترافیکی در دستور کار قرار گرفته و در بیشتر نقاط این کار انجام شده است، همچنین برای حفظ امنیت پیاده‌روها، اقداماتی در میدان‌ها و چهار راه‌های اصلی یزد در حال انجام است.

در این همایش ۵۰۰ کلاه ایمنی بین موتورسیکلت‌سواران شهر حمیدیا توزیع شد و موتورسیکلت‌سواران قانونمند با حضور نیروهای پلیس راهور مسیر میدان شهید آقابابایی تا میدان ابوذر سپس بوستان ناجی شهر حمیدیا را با نقلیه موتورسیکلت طی کردند.

ارسال دیدگاه