کد خبر : 2890

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۶ زمان : ۷:۵۸

فیلمهای معطر هم به بازار آمد

اخیراً سینماگران هالیوودی به این نتیجه رسیدند که بهتر است برای احیای بازار کار خود که کمی کساد شده است به ترفندهایی گوناگون و عجیب و غریبی متوسل بشوند که یک نمونه آن ابعاد سینمایی معطر است. این کار عجیب موجب می‌شود تا تماشاچیان از نظر بو و دما خود را دقیقاً با محل وقوع […]

اخیراً سینماگران هالیوودی به این نتیجه رسیدند که بهتر است برای احیای بازار کار خود که کمی کساد شده است به ترفندهایی گوناگون و عجیب و غریبی متوسل بشوند که یک نمونه آن ابعاد سینمایی معطر است.

این کار عجیب موجب می‌شود تا تماشاچیان از نظر بو و دما خود را دقیقاً با محل وقوع داستان فیلم احساس کنند.

البته ناگفته نماند که این تکنیک برای نخستین بار در سال ۱۹۵۹ به مرحله اجرا در آمد که تنها یک فیلم به این طریق اکران شد. آن زمان از ابزارهایی کوچک که حاوی عطرهای مختلف است استفاده شده اما اکنون هالیوودی ها به دنبال ارائه طرحی جدیدی هستند.

بر این اساس مسئولین فنی ابزارهای بسیارکوچکی ساختند که در دسته صندلی تماشاچیان کار گذاشته می‌شود. همزمان با نمایش فیلم با امواج رادیویی به دستگاه مرکزی که به نوعی با دستگاه فرستنده فیلم در ارتباط است، فرمان داده می‌شود که یکی از بوها که در فیلم احساس می‌شود منتشر کند.

به این ترتیب سینماگران هالیوودی اکنون با ارائه فیلمهای معطر فروش خود را افزایش داده اند.

ارسال دیدگاه