کد خبر : 386753

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۸ زمان : ۹:۱۸

با این رژیم غذایی طول عمر خود را بیشتر کنید

دو نوع اسید چربی – اسید دوکوزاهگزائنوئیک (DHA) و اسید ایکوساپنتائنوئیک (EPA) – که در ماهی وجود دارند، خطر مرگ و میر را در مردان و زنان ۲۰ درصد کاهش می دهند. دانشمندان پس از مطالعه ۱۵ ساله بر روی بیش از چهار هزار زن و مردی که بیش از ۶۰ سال داشتند پی بردند، […]

دو نوع اسید چربی – اسید دوکوزاهگزائنوئیک (DHA) و اسید ایکوساپنتائنوئیک (EPA) – که در ماهی وجود دارند، خطر مرگ و میر را در مردان و زنان ۲۰ درصد کاهش می دهند.

دانشمندان پس از مطالعه ۱۵ ساله بر روی بیش از چهار هزار زن و مردی که بیش از ۶۰ سال داشتند پی بردند، افرادی که میزان چربی های غیر اشباع خون شان بالاتر است در مقایسه با افرادی که چنین نیستند کمتر در معرض مرگ و میر زود رس قرار می گیرند.

دکتر اولف ریوزس، محقق ارشد تغذیه دانشگاه اوپسالا سوئد و سرپرست این مطالعه گفت:” یافته های ما نشان می دهند، افزودن روغن های ماهی و گیاهی به رژیم غذایی سودمند است. “

چربی های اشباع نشده، کلسترول خوب خون را تشکیل می دهند و افراد می توانند با مصرف ماهی های قزل آلا، آزاد، سالمون، آجیل، میوه، سبزیجات تازه، روغن های آفتابگردان، کانولا، ذرت و … میزان آن را در بدن شان افزایش دهند.

پزشکان معتقدند با وجود اطلاع رسانی گسترده در این زمینه، تنها کمتر از ۱۰ درصد رژیم غذایی افراد را این گونه چربی ها تشکیل می دهند.

دکتر سامانتا هلر، استاد مدرسه تغذیه دانشگاه نیویورک، با اشاره به یافته های دانشمندان گفت:” علاوه بر افزایش مصرف چربی های غیر اشباع باید از مصرف گوشت قرمز، لبنیات پر چرب و … پرهیز کرد، میوه، سبزیجات تازه، ماهی، حبوبات و… را به رژیم غذایی افزود و تحرک بدنی را افزایش داد تا تندرستی بدن حفظ شود. “

منبع : قدس آنلاین

ارسال دیدگاه